Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Αλέξανδρος Βασιλικός: Ο τουρισμός δεν προσφέρεται για επενδυτικές επιλογές «είδα φως και μπήκα»

Ο τουρισμός δεν προσφέρεται για επενδυτικές επιλογές του τύπου «είδα φως και μπήκα», αναφέρει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας (ΞΕΕ), Αλέξανδρος Βασιλικός, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Capital.gr.

 

Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Βασιλικού

 

1. «Ο μεγάλος όγκος των αφίξεων δεν κεφαλαιοποιείται στα ταμεία των ξενοδοχείων. Χρειάζεται λοιπόν να ληφθούν σοβαρές και υπεύθυνες αποφάσεις που θα δίνουν ανάσα στο ξενοδοχείο προκειμένου να συνεχίσει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας και να διαχέει οφέλη στην κοινωνία».

2. «Το 2019 δεν προσφέρεται για εφησυχασμό. Μεγάλη Βρετανία και Ε.Ε. βρίσκονται εν μέσω μιας διαπραγμάτευσης για το Brexit που ακόμη δεν ξέρουμε πως θα καταλήξει και πως θα μοιάζει η επόμενη μένα. Στη Γαλλία έχουμε τα «κίτρινα γιλέκα» όπου κι εκεί δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθεί αυτή η ένταση που έφτασε να επηρεάζει ακόμη και διπλωματικές σχέσεις. Υπάρχει λοιπόν ένα ευρωπαϊκό περιβάλλον αβεβαιότητας και όλοι ξέρουμε πόσο ευαίσθητος είναι ο τουρισμός στις διακυμάνσεις κάθε συγκυρίας.

Επιπρόσθετα, ανακάμπτει ο ανταγωνισμός στη γειτονιά μας από χώρες όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος, η Τυνησία, κλπ. Ήδη από την περσινή σεζόν έδειξαν σημάδια δυναμικής, η οποία όπως δείχνουν τα στοιχεία όχι μόνον διατηρείται αλλά και ενισχύεται σημαντικά».

3. «Το πρόβλημα των βραχυχρόνιων μισθώσεων είναι βαθιά κοινωνικό. Όταν έχουμε μια ανεξέλεγκτη δραστηριότητα τότε το αρνητικό κοινωνικό αποτύπωμα είναι μεγάλο, από την αύξηση των ενοικίων μέχρι την ασφάλεια, από τη δημόσια υγεία μέχρι την αλλοίωση της φυσιογνωμίας ολόκληρων περιοχών.

Εμείς, ως ΞΕΕ, είχαμε χτυπήσει το «καμπανάκι» ήδη από το 2012. Φτάσαμε στο 2019 κι ακόμη συζητάμε όταν πλέον έχει καταστεί προφανές πως το ζήτημα δεν αφορά μόνο στο τι χάνουν οι ξενοδόχοι, αλλά στο τι χάνει η κοινωνία. Τα κοινωνικά προβλήματα δεν επιλύονται με φορολόγηση. Σήμερα όλοι καταλαβαίνουν πως απαιτούνται πολλά περισσότερα στην κατεύθυνση της ρύθμισης και του ελέγχου, όπως έχουν ήδη κάνει όλοι οι σοβαροί ευρωπαϊκοί προορισμοί».

4. «Οι επενδύσεις στον τουρισμό είναι καλοδεχούμενες. Επενδύσεις με στρατηγικό προγραμματισμό και όραμα συνεισφοράς στην αναβάθμιση του ξενοδοχειακού προϊόντος κάθε προορισμού. Από κει κι έπειτα είναι αλήθεια πως κατά καιρούς παρατηρείται το φαινόμενο της επενδυτικής μόδας. Από τα «βίντεο κλαμπ» της δεκαετίας του ’80 μέχρι τις χρηματιστηριακές σε κάθε γειτονιά της δεκαετίας του ’90 και τα «frozen yogurt» πιο πρόσφατα. Όμως ο τουρισμός δεν προσφέρεται για επενδυτικές επιλογές του τύπου «είδα φως και μπήκα». Διότι εδώ το ζήτημα δεν είναι αν θα οδηγηθούμε ή όχι σε μια επενδυτική «φούσκα» αλλά η μεγάλη ζημιά που μπορεί να γίνει στην τουριστική εικόνα κάθε προορισμού και της χώρας συνολικά».

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Βασιλικού στο capital.gr.

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στο Instagram