Δευτέρα 22 Ιουλίου 2019

Αλέξανδρος Αγγελόπουλος: Κίνδυνος να προσαρμοστούμε στο κοινό που και τα πέντε ευρώ θα παίζουν ρόλο

Ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, ο διευθύνων σύμβουλος του ξενοδοχειακού ομίλου Aldemar Resorts, απάντησε σε ερωτήσεις για το παρόν και το μέλλον του ελληνικού τουρισμού σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Δημοκρατική» της Ρόδου.

 

Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Αγγελόπουλου

1. «Έχει αρχίσει και γίνεται εμφανές ότι πλέον πολλοί μπορεί να είναι, καλοί σίγουρα δεν είναι οι επισκέπτες που έρχονται στη χώρα. Υπάρχει μια αύξηση, όπως αυτή καταγράφεται στις πύλες εισόδου της χώρας, αλλά την ίδια ώρα, το που μένουν αυτοί και το πόσο μένουν (γιατί έχουμε και μείωση διανυκτερεύσεων) και το πώς συμπεριφέρονται κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, αυτό νομίζω ότι η αγορά μπορεί να το κρίνει από μόνη της -αλλά δυστυχώς δεν είναι αυτό που περιμέναμε».

2. «Το να θέλει κανείς να αυξήσει τις κλίνες στην Ελλάδα, με μία τόσο δυναμική επάνοδο της Τουρκίας και της Αιγύπτου είναι ουτοπικό. Κατά τη γνώμη μου, το μεγαλύτερο πρόβλημα θα φανεί το 2019 διότι μην ξεχνάμε ότι άνοιξε μεν η Τουρκία, αλλά άνοιξε καθυστερημένα. Οπότε τη μερίδα του λέοντος ακόμη αναλογικά την κρατήσαμε μέχρι το φετινό Ιούνιο και τις αρχές Ιουλίου. Από τα μέσα Ιουλίου κι έπειτα που φάνηκε στην υψηλή περίοδο της σεζόν οι αποστάσεις τιμών ήταν τόσο μεγάλες, που σίγουρα χάσαμε ένα μεγάλο μέρος του κοινού που θεωρητικά θα είχαμε κερδίσει. Αγορές όπως η Ρωσία αλλά κι ένα κομμάτι της Γερμανίας, έδειξαν αμέσως μια προτίμηση και μία στροφή προς την Τουρκία και φυσικά, ένα κομμάτι προς την Αίγυπτο».

3. «Η ελληνική οικονομία χωρίς τον ελληνικό Τουρισμό δεν υπάρχει -και δεν το λέω αυτό με τη λογική της μονοκαλλιέργειας. Είναι μια πραγματικότητα. Δεν μπορούμε να πιστεύουμε ότι η Ελλάδα μπορεί να έχει κάποια άλλη οικονομία. Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, ο Γιώργος Χατζημάρκος, μου είχε πει κάποια στιγμή ότι το 85% της οικονομίας του Νοτίου Αιγαίου, στηρίζεται πάνω στο οικοδόμημα του Τουρισμού. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλες οι δραστηριότητες είναι τουριστικές, σημαίνει ότι είναι αλληλοεξαρτώμενες. Συνεπώς, δεν μπορώ να δεχτώ ότι ακόμη κι ένας μετρίου ευφυΐας και ικανότητας οικονομολόγος δεν μπορεί να καταλάβει ότι όταν τραβήξεις το χαλί κάτω από τα πόδια του ξενοδόχου, μαζί πέφτουν πάρα πολλοί, συμπαρασύροντας όλους όσους σχετίζονται με αυτή τη δουλειά. Το τραγικό σε αυτή την ιστορία με το AirBnb είναι ότι έχουμε δύο μοντέλα φιλοξενίας -κατά τη γνώμη μου εξίσου αποδεκτά- η διαχείριση των οποίων, όμως, είναι διαφορετική. Συνεπώς: ή θα μας βάλετε στη δική τους κατηγορία, ή θα τους βάλετε στη δική μας κατηγορία».

4. «Το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα έχουμε με τη μειωμένη αγοραστική δύναμη στο μέσο Ευρωπαίο είναι ότι θα αναγκαστούμε να προσαρμοστούμε στο κοινό το οποίο θα ζητάει να ταξιδέψει και δεν θα είμαστε εμείς αυτοί που θα φιλοξενούμε τον επισκέπτη που θέλουμε να έχουμε στη χώρα μας. Θα υπάρξουν πάλι τα παραδείγματα της Μυκόνου και της Σαντορίνης, θα υπάρξουν όμως και τα παραδείγματα των μαζικών προορισμών όπως έχουν γίνει η Κως και η Ρόδος που δυστυχώς θα καταλήξουν ως χώροι μειοδοσίας τιμών, όπου και τα πέντε ευρώ θα παίξουν ρόλο».

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Αγγελόπουλου στο dimokratiki.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιο σας