Την επιτακτική ανάγκη να υιοθετηθεί ένα νέο εθνικό μοντέλο «οικονομίας της φιλοξενίας», προκειμένου να αξιοποιηθούν όλες οι παραγωγικές δυνατότητες της χώρας και να διαχυθούν σε όλο το εύρος της οικονομίας τα οφέλη από τον τουρισμό, επισημαίνει μιλώντας στο Euro2day.gr ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, αντιπρόεδρος του ξενοδοχειακού ομίλου Aldemar και μέλος των Δ.Σ. του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ).
Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Αγγελόπουλου:
1. «Οι προκρατήσεις δείχνουν πράγματι εξαιρετικά ανοδική πορεία. Σε αρκετές, δε, περιπτώσεις και περιοχές της Ελλάδας έχουν ήδη δοθεί εντολές stop sales. Η Ελλάδα είναι, λοιπόν, σε υψηλή ζήτηση. Τα καλά νέα σταματούν εδώ. Δυστυχώς, μεγάλος όγκος προκρατήσεων σημαίνει και μεγάλος όγκος κρατήσεων με εκπτώσεις και άρα μείωση του τελικού οικονομικού αποτελέσματος».
2. «Ειδικά στην αρχή και στο τέλος της σεζόν οι ξενοδόχοι επιδοτούν την επίσκεψη στη χώρα μας με χαμηλές τιμές και υψηλές εκπτώσεις. Η αύξηση για την οποία γίνεται λόγος αφορά τις αφίξεις, στοιχείο μέτρησης που είναι σημαντικό μόνο για τις αεροπορικές εταιρείες. Οι διανυκτερεύσεις βαίνουν μειούμενες από το 2008, ενδεικτικό της πανευρωπαϊκής οικονομικής κρίσης. Ταυτόχρονα, μειωμένες είναι και οι δαπάνες ανά ταξίδι. Το ζητούμενο είναι η αύξηση των εσόδων, αλλά και η επιμήκυνση της περιόδου μέσω της αύξησης της ζήτησης στις χαμηλές περιόδους».
3. «Ειδικά σήμερα μπορεί κανείς να πει με ασφάλεια πως τα όρια αντοχής και ομαλής λειτουργίας των επιχειρήσεων έχουν προ πολλού καμφθεί και οδηγούμαστε σε κλείσιμο επιχειρήσεων. Όπως ισχύει σε όλες τις επιχειρήσεις, το κόστος ορίζει και την τιμή πώλησης. Ειδικά στην Ελλάδα, το μη λειτουργικό κόστος είναι παράλογα υψηλό και αδιανόητα ανελαστικό. Εντέλει, σε κάθε κατηγορία καταλύματος υπάρχει περιθώριο κέρδους, αν το πλαίσιο λειτουργίας το επιτρέπει. Το πλαίσιο λειτουργίας στην Ελλάδα δεν το επιτρέπει».
4. «Η Ελλάδα οφείλει να μιλάει πλέον με όρους οικονομίας της φιλοξενίας. Αντί να εστιάζουμε στο τι ζητά ο επισκέπτης μόνο, πρέπει, σήμερα κιόλας, να χτίσουμε εμείς το μοντέλο της οικονομίας της φιλοξενίας που θα διαχέεται σε όλη τη χώρα, όλους τους κλάδους, όλες τις ειδικές και γενικές ομάδες πολιτών, επαγγελματιών και δημιουργών. Αντί να εστιάζουμε μόνο στη σχέση μεταξύ των tour operators και των ξενοδόχων, των τουριστικών γραφείων, των εφοπλιστών της κρουαζιέρας και του yachting, να δώσουμε βάρος σε όλα τα συνθετικά μιας πολύπλευρης και με μεγάλη διασπορά οικονομικής θεώρησης. Να δούμε την οικοδομή, τη μεταποίηση, την τεχνολογία, την εκπαίδευση κ.ά. ως στοιχεία ενός εθνικού προϊόντος που λέγεται Ελλάδα και χρησιμοποιεί ως κοινωνό και βιτρίνα τη γη της, τα λιμάνια και τα αεροδρόμιά της, τον πολιτισμό, τη γαστρονομία, τα ξενοδοχεία και εν τέλει τη φιλοξενία της. Εκεί υπάρχει πραγματικός πλούτος για όλους και εκεί θα στηρίξουμε μια εθνική πολιτική που δεν θα εξετάζει τη σχέση ομηρίας μεταξύ ξένων και Ελλήνων επιχειρηματιών».
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Αγγελόπουλου στο euro2day.gr