Τρίτη 16 Ιουλίου 2019

Σε κρίσιμη καμπή εισέρχεται ο στόλος της ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας XRTC – Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, Γιώργο Ξηραδάκη, θα δημιουργηθεί πρόβλημα από την υποχρεωτική χρήση ναυτιλιακού καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5%, για όλα ανεξαιρέτως τα πλοία από την 1η Ιανουαρίου 2020, με σκοπό τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

«Όπως ήδη έχει τονιστεί από τους ακτοοπλόους, η εφαρμογή της απόφασης για τη χρήση του συγκεκριμένου καυσίμου δεν αποκλείει το ενδεχόμενο αυξήσεων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια λόγω των κατασκευαστικών αλλαγών στα πλοία και της χρήσης του καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5% το οποίο είναι πιο ακριβό από αυτό που χρησιμοποιείται σήμερα. Ο πρόεδρος των ακτοοπλόων είχε αναφέρει ότι από τα νέα μέτρα η αναμενόμενη δαπάνη ανά επιβάτη θα είναι 5,4 ευρώ από 2,2 που είναι σήμερα, ενώ η αύξηση του μέσου ναύλου ακτοπλοΐας θα φτάσει το 27%.

Το βασικό πρόβλημα όμως που δημιουργείται είναι ότι το 2020, 32 από τα 45 πλοία των μεγάλων εταιριών θα έχουν ηλικία άνω των 20 ετών κάτι που καθιστά μάλλον ασύμφορη την επένδυση σε συστήματα επεξεργασίας έρματος και την τεχνολογία καθαρισμού των καυσαερίων, κόστος που ανέρχεται στα 7 – 11 εκατ. ανά πλοίο. Ελλοχεύει λοιπόν ο κίνδυνος της απομάκρυνσης του μεγαλύτερου αριθμού των πλοίων που δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο», ανέφερε ο κ. Ξηραδάκης.

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το ρεπορτάζ του Μηνά Τσαμόπουλου στο newmoney.gr

Post Tags
Share Post
Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιο σας