Πέμπτη 23 Μαϊου 2019

Ακτοπλοΐα: Ανάγκη ολοκληρωμένου σχεδιασμού του ακτοπλοϊκού δικτύου

Η εταιρεία XRTC εκπόνησε μελέτη για την κατάσταση στην ακτοπλοΐα και τις προοπτικές του κλάδου.

Σύμφωνα με το Γιώργο Ξηραδάκη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της XRTC, η ακτοπλοΐα αποτελεί το βασικό παράγοντα συνοχής του ελληνικού κράτους, καθώς τα πλοία κάθε χρόνο εκτελούν 40.000 δρομολόγια μεταφέροντας 46.000.000 επιβάτες και 10 – 12 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων, συνδέοντας 100 νησιά με τα νεότερα και πιο σύγχρονα πλοία της ΕΕ.

Επεσήμανε τις απειλές του κλάδου όπως: Μειωμένες πιθανότητες ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, αρνητική ψυχολογία χρηστών λόγω κρίσης, μείωση της κίνησης επιβατών και αυτοκίνητων, ανταγωνισμός από αεροπορικές μεταφορές, κόστος καυσίμων, γεωπολιτικές εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο, δυσκολία εξεύρεσης κεφαλαίων κίνησης εξαιτίας της έλλειψης τραπεζικής χρηματοδότησης (Capital Controls) και πιθανότητα δημιουργίας ολιγοπωλιακής αγοράς.

Αναφέρθηκε όμως και στα πλεονεκτήματα όπως: Ο νεότερος ακτοπλοϊκός στόλος στην Ε.Ε., η μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή αγορά στην Ε.Ε., εταιρίες ικανές στη διαχείριση κρίσεων, καλές σχέσεις με τις τράπεζες, κλαδική εκπροσώπηση, δυνατότητα εξωστρέφειας και ορθολογιστικός σχεδιασμός δρομολογίων.

Μίλησε για την ανάγκη ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού του ακτοπλοϊκού δικτύου, προσθέτοντας ότι «η ακτοπλοϊκή αγορά σήμερα σε μεγάλο βαθμό πληρώνει το κόστος ακραίων ανταγωνιστικών πρακτικών του παρελθόντος που οδήγησαν σε υπερπροσφορά χωρητικότητας που συνοδεύτηκε από υψηλό κόστος κεφαλαίου (νέα πλοία) και ναύλους εισιτηρίων με μηδενικά ή και αρνητικά περιθώρια κέρδους» και πως η αγορά θα πρέπει να αποφύγει τη δημιουργία μονοπωλιακών εταιρικών σχημάτων διοίκησης, ενώ και το θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει να σταθεί αρωγός στον κλάδο.

Τέλος επεσήμανε πως «οι ακτοπλοϊκές εταιρίες συνεχίζουν να μη μπορούν να επωφεληθούν από τη συνεχιζόμενη αύξηση της τουριστικής κίνησης στη χώρα μας κυρίως λόγω αυξημένου αεροπορικού ανταγωνισμού. Η τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου παραμένει ακριβή για το μέσο Έλληνα καταναλωτή συγκριτικά με τις αεροπορικές μεταφορές για τις μετακινήσεις του στα νησιά»

Πηγές: www.newmoney.gr, www.tanea.gr, www.tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιο σας