Την ένταξη και ξενοδοχειακών μονάδων στο κανάλι διανομής της έχει συμπεριλάβει στα άμεσα σχέδιά της η Airbnb, καθώς οι εκπρόσωποι της εμφανίζονται αποφασισμένοι να αποσπάσουν από τις μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικών κρατήσεων (Booking, Expedia κ.ά.), ολόκληρες κατηγορίες ξενοδοχείων, προσφέροντας στο κοινό ένα νέο εναλλακτικό κανάλι κρατήσεων στα ξενοδοχεία.
Μέσα από το κανάλι αυτό θα προβάλλεται ένα διαφοροποιημένο προϊόν φιλοξενίας, το οποίο δεν θα βασίζεται στην προσφορά της χαμηλότερης τιμής, αλλά «στις μοναδικές προσφορές, στις τοπικές εμπειρίες και στην ποιοτική φιλοξενία».
Τα ελληνικά ξενοδοχεία αναμένεται να αποτελέσουν το «πρώτο πιάτο» της Airbnb στην προσπάθειά της να εμπλουτίσει το κανάλι διανομής της και με ξενοδοχειακά καταλύματα, καθώς η Ελλάδα και ο ελληνικός τουρισμός αποτελούν βασικούς στόχους δραστηριοποίησης και πεδίο λανσαρίσματος νέων υπηρεσιών – προϊόντων.
Η επέκταση της Airbnb στον ξενοδοχειακό κλάδο αρχικά προβλέπει την κατηγοριοποίηση των ξενοδοχείων σε «συλλογές» ώστε να αντιπροσωπεύουν διαφορετικά πρότυπα διαμονής. Στους πρώτους «στόχους» περιλαμβάνονται: α. οι «ανεξάρτητες» ξενοδοχειακές εταιρείες, δηλαδή όσες δεν συνεργάζονται με κάποια αλυσίδα διαχείρισης, που θα θέλουν να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό, β. Τα μπουτίκ ξενοδοχεία, που θα εμφανίζονται ως νέα κατηγορία στην Airbnb. Οι επιχειρήσεις αυτές θα διαθέτουν σελίδα προφίλ, στην οποία θα αναδεικνύουν τις υπηρεσίες τους και τα προϊόντα που τις καθιστούν μοναδικές.
Όσον αφορά την οικονομική βάση συνεργασίας με τα ξενοδοχεία, θεωρείται απίθανο (ως ανεφάρμοστο) να διατηρηθεί το εμπορικό μοντέλο της Airbnb που ισχύει για τα σπίτια και προβλέπει την παρακράτηση προμήθειας 3% από τον ιδιοκτήτη. Έτσι, εξετάζεται μια πιο σταθερή χρέωση, η οποία όμως θα διαμορφωθεί από κοινού με τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία.
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το ρεπορτάζ του Κώστα Ντελέζου στο tovima.gr.