Επανέρχεται η συζήτηση για τις ακριβές χρεώσεις του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας, με αφορμή την ανακοίνωση της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair, ότι αν δεν γίνουν δεκτές οι προτάσεις της για μειωμένα τέλη και φόρους κατά τους μήνες εκτός high season, απαλλαγή των ναύλων για τα μικρά αεροδρόμια από το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων (σπατόσημο) που ανέρχεται σε 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθώς και μείωσή του κατά 50% στο αεροδρόμιο της Αθήνας, θα τερματίσει νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό τις καλοκαιρινές πτήσεις της στην Ελλάδα.
Πράγματι, το αεροδρόμιο των Σπάτων μπορεί να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, ωστόσο, οι ακριβές χρεώσεις μειώνουν σημαντικά την ανταγωνιστικότητά του, καθώς υπολογίζεται ότι τα τέλη που αντιστοιχούν σε ένα αεροσκάφος A320 με 100 επιβάτες ξεπερνούν τις 4.100 ευρώ, όταν το αντίστοιχο ποσό στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης φτάνει τα 1.700 – 2.000 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι τα τέλη που καταβάλουν οι αεροπορικές εταιρείες για χρήση των εγκαταστάσεων (προσγείωση, απογείωση, φωτισμός, στάθμευση αεροσκαφών, διακίνηση επιβατών και φορτίου) του αεροδρομίου της Αθήνας, υπολογίζονται βάσει των τόνων του αεροσκάφους, του χρόνου στάθμευσης, των υπηρεσιών handling κ.τ.λ.
Πηγή: www.capital.gr
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Δημήτρη Δελεβέγκου στο capital.gr