Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Ευτύχης Βασιλάκης (Aegean Airlines): Πήγαμε από το ρετιρέ στο υπόγειο

 

«Για να γυρίσουμε στα επίπεδα δραστηριότητας που ήμασταν πριν την κρίση, θα πάρουμε δύο με τρία χρόνια», ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων, ο πρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχης Βασιλάκης, σε διαδικτυακή συζήτηση (Webinar) που διοργάνωσε η Endeavor Greece.

Μεταξύ άλλων ο κ. Βασιλάκης είπε τα εξής:

 

– Το πιο δύσκολο για μας στην αρχή ήταν από τις 24 Φεβρουάριου, να πούμε μπαίνετε στο αεροπλάνο δεν πειράζει, αν τηρείτε τη διαδικασία αυτή. Αυτό που τις πρώτες μέρες φαινόταν απλό, όσο περνούσαν οι μέρες φαινόταν προφανώς λιγότερο απλό και όλη αυτή η περίοδος, αυτή η συζήτηση για ένα μήνα, ποιες πτήσεις να ακυρώσουμε, πόσο να πετάμε όσο αδειάζουμε, πόσο πρέπει να συνεχίσουμε, ήταν ένα δίλημμα που σε μας κράτησε από τις 25 Φεβρουαρίου μέχρι τις 6 Μαρτίου, που ουσιαστικά αναστείλαμε τις πτήσεις. Ήταν μία διαδικασία πολύ δύσκολη στην αρχή σε λειτουργικό επίπεδο και στο επίπεδο συνεννόησης και παρότρυνσης του κόσμου να συνεχίσει να εξυπηρετεί και να πετάει, το οποίο δεν μας επέτρεψε στην αρχή να ασχοληθούμε με πολλά οικονομικά θέματα. Είχαμε, άλλωστε και την εντύπωση -λανθασμένη προφανώς- ότι τα δικά μας ταμειακά αποθέματα ήταν τόσα πολλά που δεν θα μπορούσαμε να έχουμε οικονομικό πρόβλημα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Αλλά υπάρχει πρώτη φορά για τα πάντα.

 

– Μέσα στο αεροδρόμιο ο κόσμος θα επιλεγεί να κάνει λιγότερα πράγματα. Μπορεί να αλλάξουμε λίγο κάποιες διαδικασίες με τις βαλίτσες και τα λοιπά για να μην έχουμε καθυστερήσεις στο boarding και offloading του αεροπλάνου.

 

– Αυτό που δουλεύουμε πρώτο είναι το σενάριο του πόσο αντέχουμε χωρίς να αλλάξει το καθεστώς, το ότι ουσιαστικά είμαστε περιορισμένοι στη λειτουργία. Το πρώτο πράγμα που οφείλουμε να διασφαλίσουμε στην εταιρεία, στους εργαζόμενους, στη χώρα έχει να κάνει με το να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να είμαστε εδώ και την επόμενη μέρα. Αυτή τη στιγμή, αυτό που κάνουμε είναι ότι δουλεύουμε για να επεκτείνουμε το διάστημα στο οποίο μπορούμε να συνεχίσουμε να λειτουργούμε χωρίς να έχουμε ζήτηση ουσιαστική, χωρίς να έχουμε πελατεία ουσιαστική. Αυτό είναι ένας επαναπροσδιορισμός των πάντων με όσο το δυνατόν καλύτερη διαχείριση και επιλογή απέναντι στο να μην προδώσεις πράγματα τα οποία θα σου κοστίσουν στο μέλλον καταλυτικά. Να μην προδώσεις τη σχέση σου με τους εργαζόμενους, να μην προδώσεις τη σχέση με τους πελάτες και τους προμηθευτές.

– Αυτή τη φορά δεν είναι σίγουρο ότι το μέγεθος βοηθάει. Αυτή τη φορά μπορεί το μέγεθος, επειδή είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο και είναι τόσο καθολικό, να μην βοηθάει. Δεν βλέπω στις αεροπορικές το μέγεθος να βοηθάει-οι πιο μεγάλες έχουν πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα και θα χρειαστούν πολύ μεγαλύτερη αναλογικά βοήθεια, επειδή έχουν πολύ μικρότερη ευελιξία.

 

– Η φάση που μπαίνουμε τώρα, η οποία για κάποιους είναι επιστροφή στην κανονικότητα δεν ισχύει για μας. Εμείς, για να γυρίσουμε στα επίπεδα δραστηριότητας που ήμασταν πριν την κρίση, θα πάρουμε δύο με τρία χρόνια. Δυστυχώς είναι μονόδρομος η μείωση του κόσμου που ασχολείται μαζί μας και είναι άμεση η δυσκολία που θα έχουμε, η επιλογή ή ο τρόπος που θα γίνει… Και προφανώς η απομάκρυνση, η απόλυση είναι το πιο σκληρό. Όμως όταν δεν έχεις παραγωγή για κάποιους μήνες και δεν ξέρεις και πόσο θα κρατήσει δεν έχεις και επιλογές.

 

– Το να μιλήσουμε αυτή τη στιγμή για συμπεράσματα και μαθήματα όταν βρισκόμαστε στην πρώτη φάση ενός Μαραθωνίου είναι πάρα πολύ νωρίς. Αυτό που νομίζω έχουμε καταλάβει όλοι είναι ότι τα όρια του επιχειρηματικού ρίσκου, τα όρια του υγειονομικού ρίσκου, τα όρια της διαφοροποίησης μιας εταιρείας, μιας κοινωνίας, μιας χώρας είναι άπειρα μεγαλύτερα από αυτά που φανταζόμασταν. Πήγαμε από το ρετιρέ στο υπόγειο σε λιγότερο από ένα μήνα…

 

– Σήμερα η εταιρεία μπορεί να λειτουργεί, αλλά ουσιαστικά είναι σαν να έχει κλείσει καθώς έχουμε το 0,05% των εσόδων μας ανά ημέρα.

 

Πηγές: www.capital.gr, www.news247.gr


Υπενθυμίζουμε ότι τον περασμένο Φεβρουάριο, η διοίκηση της Aegean ανακοίνωσε ότι:

1. Θα παραλάβει κατ’ ελάχιστο 46 νέα αεροσκάφη Airbus (Α320neo και Α321neo), έως το 2025, με δυνατότητα προσθήκης 12 επιπλέον αεροσκαφών (έως 58 αεροσκάφη).

2. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Ελλάδα, ύψους 2,5 – 3 δισ. δολαρίων.

3. Με αφετηρία το 2020 και σε βάθος 6ετίας, η AEGEAN θα επενδύει 500 εκατ. δολάρια το χρόνο σε επέκταση και εκσυγχρονισμό του στόλου της…

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media