Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Γιάννης Τσάκαλος: Προσαρμοστικότητα – βιώσιμη ανάπτυξη – ψηφιακή αλλαγή απαραίτητα για την «επόμενη μέρα»

«Τρία πράγματα θεωρώ απαραίτητα για την επόμενη μέρα: Adaptability (προσαρμοστικότητα), Sustainability (βιώσιμη ανάπτυξη) και βέβαια digital transformation (ψηφιακή αλλαγή/μετάβαση) στη νέα εποχή», ανέφερε μεταξύ άλλων στη συνέντευξη που παραχώρησε στο huffingtonpost.gr, ο Γιάννης Τσάκαλος, ο οποίος έχει μακροχρόνια εμπειρία στον τομέα του τουρισμού, εξειδίκευση στο Στρατηγικό Μάρκετινγκ και έχει διδάξει μάρκετινγκ και στρατηγικό μάνατζμεντ για 10 χρόνια.

 

 

Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Τσάκαλου

– «Ο covid 19 ανήκει στην οικογένεια των «black swan event» όπως τον αποκαλούμε άτυπα στο μάρκετινγκ, όρος που αναφέρεται σε γεγονότα όπως το SARS, MERS ή αντίστοιχα η 11/9 με τους δίδυμους πύργους. Πάντα τέτοια γεγονότα, λιγότερο ή περισσότερο επηρεάζουν την ισορροπία της τουριστικής αγοράς. Ο Covid 19 φαίνεται να την επηρεάζει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο έχει συμβεί στο παρελθόν και θα έλεγα ότι η επίδραση του στον τουρισμό, είναι πιο κοντά σε αυτή από την 11/09, όμως απ΄ότι διαφαίνεται σε μεγαλύτερη ακόμα έκταση».

– «Ο όρος «black swan» είναι ουσιαστικά μια μεταφορά, που περιγράφει ένα αναπάντεχο γεγονός που δεν μπορούσε να προβλεφθεί και έχει μεγάλη επίδραση στην κοινωνία. Ο όρος είναι βασισμένος σε ένα αρχαίο ρητό που συμπέραινε ότι οι μαύροι κύκνοι δεν υπάρχουν και βίωσαν την απόλυτη έκπληξη όταν τελικά τους ανακάλυψαν στη φύση».

– «Νομίζω ότι στον τουρισμό η επόμενη μέρα θα είναι εντελώς διαφορετική. Νέες συμπεριφορές του καταναλωτή, νέες προτεραιότητες, νέες προσεγγίσεις ακόμα και σε αυτό που μέχρι πριν δύο μήνες φάνταζε ιδανικό, νέες επιρροές, νέα κανάλια διανομής, νέοι τρόποι επικοινωνίας, όλα αλλάζουν… Όλα αυτά πρέπει θεωρώ να διαβαστούν σωστά από τους επαγγελματίες του τουρισμού, να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και με φρέσκα μάτια να επανασχεδιάσουν τη στρατηγική τους, δίνοντας το χώρο που αναλογεί στο σύγχρονο μάρκετινγκ».

– «Η άποψη μου είναι ότι ο τουρισμός θα αναπτυχθεί πάλι προς τα πάνω και μάλιστα πιο δυναμικά από ποτέ. Αυτό συμβαίνει πάντα μετά από ένα «black swan event». Στο σχετικό γράφημα φαίνεται ξεκάθαρα η πορεία του τουρισμού τα τελευταία είκοσι χρόνια και πως επηρεάστηκε μετά από τόσο σημαντικά γεγονότα. Όλοι θυμόμαστε που ήμασταν και τι κάναμε την 11/09. Φόβος για το αύριο, πιστεύαμε ότι δε θα ξαναταξιδέψουμε ποτέ και ότι ο κόσμος θα αλλάξει δραματικά. Άλλαξε, όμως αν δείτε το διάγραμμα, ταξιδεύουμε περισσότερο από ποτέ σε όλο τον πλανήτη. Η τελευταία δεκαετία δε, είναι η καλύτερη όλων των εποχών για τον τουρισμό (μέχρι την επόμενη)».

– «Τρία πράγματα θεωρώ απαραίτητα για την επόμενη μέρα: Adaptability (προσαρμοστικότητα), Sustainability (βιώσιμη ανάπτυξη) και βέβαια digital transformation (ψηφιακή αλλαγή/μετάβαση) στη νέα εποχή. Η μεγάλη απόκλιση (the great bifurcation) που θα προκύψει ως αποτέλεσμα από την εκθετική αύξηση της τεχνολογίας και που κυρίως βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη (artificial intelligence), μηχανική μάθηση (machine learning) και ανάλυση δεδομένων (Big Data) θα ανταμείψει αυτούς που ανέβηκαν στο κύμα της εξέλιξης τη σωστή στιγμή».

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Τσάκαλου στο huffingtonpost.gr.