Σε δυναμικά ανερχόμενο τουριστικό προορισμό με διεθνή αναγνωρισιμότητα αναδεικνύεται τα τελευταία χρόνια η Περιφέρεια Θεσσαλίας, χάρη στο στοχευμένο πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας, τη βραβευμένη της τουριστική καμπάνια, το έξυπνο ψηφιακό μάρκετινγκ, την ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας, αλλά και την ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού όπως ο καταδυτικός τουρισμός και τα υποβρύχια μουσεία, τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα και εντυπωσιακά.
Επιπλέον τα σύγχρονα και ασφαλή οδικά δίκτυα και η ανάδειξη πολιτιστικών υποδομών όπως μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι και μοναστήρια συνθέτουν ένα ελκυστικό τουριστικό πακέτο που φαίνεται να ενδιαφέρει όλο και περισσότερους επισκέπτες.
«Όλα αυτά δεν έγιναν τυχαία, αλλά με στρατηγικό σχεδιασμό, κοστολογημένο πρόγραμμα, σημαντικά έργα υποδομών και αποτελεσματικές δράσεις προβολής, που προδιαγράφουν ένα ακόμη πιο δυναμικό μέλλον τόσο σε επίπεδο αφίξεων ξένων επισκεπτών όσο και σε επίπεδο απασχόλησης» δήλωσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου με αφορμή τη συζήτηση για την έγκριση του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Θεσσαλίας για το 2020.
«Το 2019 συνεχίσαμε να αναδεικνύουμε τη μοναδικότητα του κάθε προορισμού στη Θεσσαλία ξεχωριστά, τις εμπειρίες που προσφέρει στον επισκέπτη, έχοντας ως κεντρικό μας σύνθημα το «THESSALY Handcrafted by time». Οι δυνατότητες των προορισμών μας είναι ανεξάντλητες και αυτές προσπαθούμε να αναδεικνύουμε με τις κατάλληλες μεθόδους. Το εγχείρημα της προβολής όλης της Περιφέρειας Θεσσαλίας, όταν διαθέτεις όλα τα είδη – κατηγορίες τουρισμού σε μια Περιφέρεια, είναι ιδιαίτερα απαιτητικό.
Βασικός μας στόχος είναι η ανάδειξη της Θεσσαλίας ως προορισμού με δυνατότητα 12μηνης (όλο το έτος και τις τέσσερις εποχές) προσέλκυσης επισκεπτών.
Στόχος του προγράμματος Τουριστικής Προβολής 2020, ο οποίος τέθηκε τα προηγούμενα έτη και υλοποιείται με σταθερό ρυθμό, είναι η προβολή του τουριστικού προϊόντος της περιφέρειας μας, καθώς ο τουρισμός θεωρείται ως η καταλυτική δύναμη για την τοπική μας οικονομία», επεσήμανε ο κ. Αγοραστός.
Μετρήσιμα αποτελέσματα, βραβεία και καινοτομίες
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας συμμετείχε σε περίπου 100 τουριστικές και εμπορικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ήταν το 2019 η τιμώμενη Περιφέρεια στη διεθνή έκθεση Philoxenia.
Απέσπασε χρυσό βραβείο στα Tourism Awards ως η Περιφέρεια με την πιο ολοκληρωμένη καμπάνια τουριστικής προβολής.
Το mythessaly.com είναι μια καινοτόμα, διαδραστική ψηφιακή πλατφόρμα που αποτελεί το βασικό όχημα της τουριστικής καμπάνιας της Θεσσαλίας και αναλαμβάνει να ξεναγήσει το χρήστη στους ξεχωριστούς της προορισμούς με φωτογραφικό υλικό, άρθρα και video.
Το website της καμπάνιας «λανσάρει» το concept «Thessaly. Handcrafted by time» και εντυπωσιάζει με τον ευρηματικό και σύγχρονο τρόπο παρουσίασής της. Η περιοχή παρουσιάζεται ως ένα εργόχειρο του χρόνου που στο πέρασμά του έπλασε τα τοπία, τους ανθρώπους, τους πολιτισμούς και τους μύθους πάνω σε ένα καμβά από ιστορίες.
Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του πρότζεκτ ήταν το αποτέλεσμα της στρατηγικής συνεργασίας της Περιφέρειας Θεσσαλίας με την Marketing Greece του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και περιλαμβάνει επίσης δράσεις τεχνικής υποστήριξης για την εξοικείωση των επιχειρηματιών του τουρισμού με τις νέες τεχνολογίες.
Τέλος, η παραγωγή VR videos 360 εικονικής πραγματικότητας, αποτελεί μία ακόμη πρωτοπόρο δράση τουριστικής προβολής, αφού για πρώτη φορά Περιφέρεια στη χώρα συμμετέχει σε εκθέσεις στο εξωτερικό και στην Ελλάδα και παρουσιάζει τους προορισμούς της με τρισδιάστατη απεικόνιση σε video VR 360.
Οι στόχοι για το 2020
Οι στόχοι της Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Θεσσαλίας για το 2020 είναι:
– Αύξηση του μεριδίου της αγοράς του τουρισμού της Θεσσαλίας στο εσωτερικό και το εξωτερικό, με τη διατήρηση των παλαιών αγορών και την αναζήτηση νέων για την προσέλκυση Ελλήνων και ξένων τουριστών.
– Η εντατικοποίηση των προσπαθειών για την υλοποίηση των στρατηγικής σημασίας για τον τουρισμό έργων υποδομής, με έμφαση στον τομέα των μεταφορών και των δικτύων, που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλίας. Η κατάλληλη αξιοποίηση των αεροδρομίων Νέας Αγχιάλου και Σκιάθου με περισσότερες απευθείας πτήσεις από πρωτεύουσες του εξωτερικού, αλλά και συχνότερη διασύνδεση με τα δυο μεγάλα αεροδρόμια Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
– Την προώθηση των συνεργιών μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων και την ενίσχυση των προσπαθειών για τη δημιουργία ολοκληρωμένων τουριστικών δικτύων με βάση τους τουριστικούς προορισμούς της Θεσσαλίας σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
– Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και άμβλυνση της εποχικότητας του τουριστικού επαγγέλματος, με διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
– Αξιοποίηση όλων των δεδομένων και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των προορισμών της Θεσσαλίας, με ανάπτυξη όλων των μορφών τουρισμού.
– Στόχευση στον καταδυτικό, στο γαστρονομικό και στο βιωματικό τουρισμό και παράλληλη ανάπτυξη αυτών με τις άλλες μορφές τουρισμού.
– Συμμετοχή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις
– Η ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού και αστικών υπηρεσιών στα οικιστικά κέντρα, η προβολή της μεσογειακής κουζίνας, διαιτητικής, γαστριμαργικής, η προαγωγή της φιλοξενίας, η διασύνδεση με τον αγροτουρισμό και τον οικολογικό τουρισμό και η δημιουργία οργανωμένων χώρων υγιεινής διατροφής και άσκησης με τη μορφή αγροτικών κτημάτων τουριστικών καταλυμάτων.