Την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου του 2019, καταγράφηκαν 1,2 εκατ. αεροπορικές αφίξεις από το εξωτερικό, παρουσιάζοντας αύξηση 7,7% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με το μηνιαίο στατιστικό δελτίο του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), «Στατιστικό Δελτίο No. 52, Απρίλιος 2019».
Τα σημαντικότερα συμπεράσματα από το μηνιαίο στατιστικό δελτίο του INSETE Intelligence είναι:
– Την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου, καταγράφηκαν 1,2 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση 7,7%/+88.000 επιβάτες.
– Τον Ιανουάριο καταγράφηκε αύξηση 10,4%/+35.000 επιβάτες.
– Το Φεβρουάριο σημειώθηκε αύξηση 17,8%/+54.000 επιβάτες.
– Το Μάρτιο σημειώθηκε οριακή μείωση των αεροπορικών αφίξεων από το εξωτερικό κατά 0,2%/-1.000 επιβάτες.
– Το πρώτο τρίμηνο το αεροδρόμιο της Αθήνας καταγράφει αύξηση +14,3% /+110.000 επιβάτες και τα περιφερειακά αεροδρόμια μείωση -5,9%/-22.000 επιβάτες. Εξαιρώντας τη Θεσσαλονίκη που παρουσιάζει αύξηση 25,7%/+66.000 επιβάτες, η μείωση που καταγράφεται στα περιφερειακά αεροδρόμια είναι ακόμα μεγαλύτερη το πρώτο τρίμηνο του 2019, φτάνοντας το 75,3%/-88.000 επιβάτες.
– Την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου, καταγράφηκαν 1,5 εκατ. αεροπορικές αφίξεις εσωτερικού, παρουσιάζοντας αύξηση 7,8%/+108.000 επιβάτες, σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018. Τον Ιανουάριο καταγράφηκε αύξηση 7,6%, το Φεβρουάριο +9,2% και το Μάρτιο +6,9%.
– Την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου, καταγράφηκαν 1,4 εκατ. οδικές αφίξεις κυρίως από βαλκανικές χώρες και την Τουρκία, παρουσιάζοντας μείωση 19,6%/-334.000 αφίξεις.
– Δείκτες ποιότητας ξενοδοχείων Ελλάδας και ανταγωνιστών: Το Μάρτιο, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στο γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) των ξενοδοχείων με 86,8%, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 85,5% και στην τρίτη η Κροατία με 85,3%. Ακολουθούν, η Ισπανία στην τέταρτη θέση με 84,9% και η Ιταλία στην πέμπτη με 84,3%. Η Τουρκία κατέγραψε γενικό δείκτη ικανοποίησης 82,7% ενώ στην τελευταία θέση βρέθηκε η Γαλλία με 79,9%.
– Στο κριτήριο της τοποθεσίας στην πρώτη θέση βρίσκεται η Τουρκία με υψηλό ποσοστό 88,7%. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ισπανία με 88% και στην τρίτη η Κύπρος με ποσοστό 87,8%. Η Γαλλία βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 86,7%, ακολουθούμενη από την Ιταλία με 86,1%. Στις δύο τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Ελλάδα και η Κροατία με 85,9% και 85,7% αντίστοιχα.
– Στο κριτήριο της εξυπηρέτησης στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ελλάδα με ποσοστό 88,2% και στη δεύτερη η Κύπρος με 87%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ισπανία με 85,9%, στην τέταρτη η Ιταλία με 85,5% και στην πέμπτη η Τουρκία με 85,1%. Στις δύο τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Κροατία με 80,4% και η Γαλλία με 80%.
– Στην κατηγορία σχέση ποιότητας – τιμής στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 84,3% και ακολουθούν η Τουρκία με 84% και η Ελλάδα με 83,7%. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Ισπανία με 81,2% και ακολουθεί η Ιταλία με 81%. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Κροατία 78,4% και η Γαλλία με 78,1%.
– Στην κατηγορία δωματίου στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 84,1%. Ακολουθούν η Ελλάδα και η Ιταλία με 83% και 82,2% αντίστοιχα. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Τουρκία με 82,1% και στην πέμπτη η Ισπανία με ποσοστό 81,1%. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Γαλλία με 77,7% και η Κροατία 76,9%.
– Ως προς τη διασκέδαση στην πρώτη θέση βρίσκεται η Τουρκία με 81,4%, ενώ οι υπόλοιπες χώρες βρίσκονται κάτω από το 80%. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 79,9% και ακολουθούν η Ιταλία με 77,2% και η Ισπανία με 77%. Στην τελευταία θέση βρίσκονται η Ελλάδα και η Κροατία με 76,9% αντίστοιχα.