Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Κρις Θεοφιλίδης (Celestyal Cruises): Η Ελλάδα πρέπει να γίνει αυτοδύναμος προορισμός κρουαζιέρας

Την ανάγκη να μπορέσει η Ελλάδα να αποτελέσει αυτοδύναμο προορισμό κρουαζιέρας, τονίζει σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», ο διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises, Κρις Θεοφιλίδης.

 

Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Θεοφιλίδη

1. «Αδιαμφισβήτητα, η Ελλάδα διαθέτει πολλά πλεονεκτήματα, με δυνατότητες να αναδειχθεί ένας από τους κορυφαίους προορισμούς κρουαζιέρας τόσο παγκοσμίως όσο και στην περιοχή της Μεσογείου. Η μεγάλης έκτασης ακτογραμμή, η μοναδική ομορφιά των νησιών, σε συνδυασμό με τη ζεστή φιλοξενία των κατοίκων, αποτελούν τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα. Δυστυχώς, η «αχίλλειος πτέρνα» της Ελλάδος εντοπίζεται στην αδυναμία ανάπτυξης του Πειραιά ως προορισμού κρουαζιέρας και ως λιμένα home port μεγάλης κλίμακας. Αντίστοιχα, έλλειψη λιμενικών υποδομών παρουσιάζουν τουλάχιστον άλλα έξι εναλλακτικά λιμάνια – προορισμοί. Μέχρι στιγμής δεν μπορούν να φιλοξενηθούν κρουαζιερόπλοια μεγάλου μεγέθους και τα επόμενα διαθέσιμα λιμάνια για το σκοπό αυτό βρίσκονται στη γειτονική Τουρκία. Για να μπορέσει η χώρα να αποτελέσει αυτοδύναμο προορισμό κρουαζιέρας, θα πρέπει να υλοποιηθούν ενέργειες αναβάθμισης των νησιωτικών λιμανιών ώστε να υποδέχονται κρουαζιερόπλοια ανεξαρτήτως μεγέθους. Είναι ο μόνος τρόπος να υπερκεραστεί το μεγάλο αυτό εμπόδιο και να πάρει ο κλάδος στην Ελλάδα τη θέση που του αξίζει στον παγκόσμιο χάρτη».

2. «Η Ελλάδα μπορεί να διεκδικήσει την πρωτοκαθεδρία στον τομέα της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με την προϋπόθεση ότι θα εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες και τις ιδιαιτερότητές της. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γίνουν συντονισμένες ενέργειες από την πολιτεία και τους τοπικούς φορείς, ώστε η κρουαζιέρα να αναπτυχθεί ομαλά, ωφελώντας τις τοπικές κοινωνίες, χωρίς να επηρεάζει αρνητικά τους προορισμούς που προσεγγίζουν τα κρουαζιερόπλοια. Αν το κράτος και οι τοπικοί φορείς συντονίσουν τις δυνάμεις τους για τη βιώσιμη ανάπτυξη των προορισμών και τη διαμόρφωση κατάλληλων υποδομών, η επένδυση στην κρουαζιέρα θα είναι ακόμα πιο προσοδοφόρα για την Ελλάδα».

3. «Είναι κοινά αποδεκτό σε διεθνές επίπεδο ότι η κρουαζιέρα αποτελεί σημαντικό μοχλό προώθησης ενός προορισμού. Ουσιαστικά, οι επιβάτες «παίρνουν μια πρώτη γεύση» από τον προορισμό και στη συνέχεια επιστρέφουν για να πραγματοποιήσουν διακοπές και να τον γνωρίσουν καλύτερα. Άλλωστε, η Σαντορίνη και η Μύκονος έγιναν αρχικά δημοφιλείς σε όλο τον κόσμο από τους ταξιδιώτες κρουαζιέρας. Επομένως, η κρουαζιέρα αποτελεί πηγή μελλοντικών επισκεπτών».

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Θεοφιλίδη στο kathimerini.gr.