Στη Σαντορίνη, τη Μύκονο αλλά και σε Αττική, Κρήτη, Σπέτσες, Ναύπλιο, Μονεμβασιά, Μεσσηνία κ.ά., Ευρωπαίοι, Αμερικανοί και Ασιάτες συνδυάζουν μία από τις σημαντικότερες στιγμές της ζωής τους με διακοπές και βοηθούν την Ελλάδα να μπει σε μια ανερχόμενη παγκόσμια αγορά, αυτή των destination weddings, που συμπεριλαμβάνει γαμήλια πάρτι και ταξίδια του μέλιτος και αποτιμάται στα 28 δισ. δολάρια το χρόνο.
«Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλη ζήτηση για γάμους από Βρετανούς, οι οποίοι επηρεάστηκαν από την ταινία «Mamma Mia», το 2008 και έρχονται εδώ για να ζήσουν το ελληνικό όνειρο», σημειώνει η ιδιοκτήτρια της εταιρείας διοργάνωσης εκδηλώσεων Event Makers DMC, Μαρία Παπαδάκη.
Πόσο κοστίζει ένας γάμος, λοιπόν; «Σε κάθε περίπτωση εξαρτάται από τον πελάτη, τις επιθυμίες και τον προϋπολογισμό του», συνεχίζει η κ. Παπαδάκη. Mπορεί να υπάρξει διοργάνωση με 20 άτομα που θα κοστίσει 150.000 ευρώ, υπάρχουν όμως και οι πιο απλοί γάμοι. Μια μέση τιμή για μια πλήρη τελετή στη Σαντορίνη για ένα ζευγάρι χωρίς καλεσμένους κυμαίνεται στις 2.500 – 3.000 ευρώ.
«Μπορεί βέβαια το κόστος να είναι και εξωφρενικά υψηλό», συμπληρώνει ο Αντώνης Ιορδάνογλου από τον ταξιδιωτικό οργανισμό My Odyssey, που εξειδικεύεται στη διαμόρφωση εξατομικευμένων πακέτων διακοπών για Κινέζους, έχοντας πλέον την εμπειρία των πιο «τρελών» απαιτήσεων των πελατών του. Πριν από λίγους μήνες, θυμάται ο ίδιος, ήταν ένα ζευγάρι που ήθελε μετά τη γαμήλια τελετή -η οποία σημειωτέον τις περισσότερες φορές είναι συμβολική, χωρίς επίσημα χαρτιά κ.λπ.- να κάνει βόλτα με ελικόπτερο πάνω από την Αττική!
Αυτό προσυπογράφουν όλοι όσοι ασχολούνται με το εν λόγω προϊόν, μιλώντας για γάμους, με μεγάλο αριθμό καλεσμένων και πολλά και διαφορετικά πάρτι που μπορεί να αγγίξουν τις 700.000 – 800.000 ευρώ. Σε αυτές τις περιπτώσεις μόνο ο στολισμός μπορεί να ανέλθει σε 40.000 ευρώ! Ο γάμος, λοιπόν, είναι μια «βιομηχανία» με πολύ μεγάλο κύκλο εργασιών.
Επιπλέον εκτός από τους wedding planners, απασχολούνται κομμωτές, μακιγιέρ, φωτογράφοι, εταιρείες με σκάφη, αυτοκίνητα, ελικόπτερα, λιμουζίνες, σεφ και ζαχαροπλάστες, μουσικοί, ξενοδοχεία, εστιατόρια, catering, κοσμηματοπωλεία, έμποροι ειδών ένδυσης και υπόδησης.
«Τα χρήματα που ξοδεύουν οι ξένοι για να παντρευτούν στην Ελλάδα μένουν στη χώρα μας και αν ήμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι ως κράτος, θα μπορούσαν να εισρέουν ακόμη περισσότερα», λέει η Μαρία Παπαδάκη. «Αν υπήρχε το πλαίσιο, για παράδειγμα, να νοικιάσω από κάποια κρατική υπηρεσία νόμιμα, με παραστατικά, ένα από τα ακατοίκητα μικρά νησιά του Αιγαίου για τη διοργάνωση ενός beach party για μία νύχτα -όπως μου ζητήθηκε πρόσφατα-, ο πελάτης μου θα μπορούσε να διαθέσει εκατό χιλιάδες ευρώ ή και περισσότερα για την ενοικίαση. Αν υπήρχε ένας μηχανισμός στον οποίο θα μπορούσα να απευθυνθώ -και όχι γενικά και αόριστα το πολεμικό ναυτικό- τα χρήματα αυτά θα τα εισέπραττε απευθείας το Δημόσιο. Οι πελάτες αυτού του οικονομικού βεληνεκούς δεν επιλέγουν αυτόν που θα τους δώσει την πιο ανταγωνιστική τιμή, αλλά την καλύτερη ιδέα»…
Πηγή: www.kathimerini.gr
Φωτογραφία: www.canaves.com (Canaves Oia Hotel)
Ολόκληρο το άρθρο της Κυριακής Βασσάλου:
http://www.kathimerini.gr/779566/article/epikairothta/ellada/gamhlios-proorismos-ellada