Αύξηση 3% το 2017 σε σχέση με το 2016 παρουσίασε το συνολικό μέγεθος (σε αξία) της αγοράς των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων (5άστερα, 4άστερα και τριών αστέρων), σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της κλαδικής μελέτης της ICAP. Τα έσοδα των 5άστερων ξενοδοχείων εμφάνισαν αύξηση της τάξης του 3,5%, των 4άστερων αύξηση 4% περίπου και 1% των ξενοδοχείων τριών αστέρων
Επίσης, συντάχθηκε ομαδοποιημένος ισολογισμός για την πενταετία 2012 – 2016 βάσει δείγματος 47 επιχειρήσεων με διαθέσιμους τους ισολογισμούς ολόκληρης της περιόδου. Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού προκύπτει σωρευτική αύξηση του συνόλου του ενεργητικού σε ποσοστό 12% περίπου την τελευταία πενταετία, ενώ τα ίδια κεφάλαια εμφάνισαν μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 6%. Οι συνολικές πωλήσεις κατέγραψαν σωρευτική αύξηση περίπου 40% την περίοδο 2012 – 2016.
Αναφορικά με το καθαρό αποτέλεσμα, κέρδη εμφανίζονται την τριετία 2014 – 2016 έναντι ζημιών τη διετία 2012 – 2013, ενώ τα κέρδη EBITDA σχεδόν διπλασιάστηκαν. Από δείγμα 137 ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ανοδικά κινήθηκε το μέσο περιθώριο μικτού κέρδους την περίοδο 2012 – 2016, ενώ αντίθετα πτωτικά κινήθηκε το μέσο περιθώριο κέρδους EBITDA τη διετία 2015 – 2016.
Επιπλέον, σύμφωνα με τη μελέτη οι αλλοδαποί τουρίστες αποτελούν τον κύριο «πελάτη» για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της χώρας μας, καθώς πάνω από το 80% του συνόλου των διανυκτερεύσεων στα διάφορα ξενοδοχειακά καταλύματα πραγματοποιούνται από αλλοδαπούς. Σύμφωνα δε με στοιχεία του 2016, σε όλα τα ξενοδοχειακά καταλύματα της χώρας πραγματοποιήθηκαν σχεδόν 80 εκατ. διανυκτερεύσεις, ενώ η μέση ετήσια πληρότητα όλων των ξενοδοχείων της χώρας ανήλθε σε 50,1% έναντι 49,1% το 2015.
Αναφορικά με τον αριθμό των ξενοδοχειακών καταλυμάτων που λειτουργούν στη χώρα μας, το έτος 2016 λειτούργησαν 9.730 ξενοδοχειακές μονάδες με περίπου 790.000 κλίνες. Τα ξενοδοχεία των δύο αστέρων αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό στο σύνολο του ξενοδοχειακού δυναμικού (ποσοστό 42% περίπου).
Σύμφωνα με τη μελέτη της ICAP, στα αδύνατα σημεία του τομέα των ξενοδοχείων στη χώρα μας συγκαταλέγονται η μεγάλη «εξάρτηση» τους από τους διεθνείς tour operators, η εποχικότητα, γεωγραφική συγκέντρωση κ.ά. Η ανάπτυξη νέων εναλλακτικών μορφών τουρισμού, η προσέλκυση τουριστών από νέες «αναδυόμενες» τουριστικές αγορές, καθώς και η αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών συνιστούν ευκαιρίες για τον κλάδο, ενώ η μεγάλη μείωση του εσωτερικού τουρισμού σε συνδυασμό με την οικονομική κατάσταση της χώρας, ο έντονος ανταγωνισμός από γειτονικές μας χώρες και οι πτωχεύσεις τουριστικών οργανισμών του εξωτερικού, αποτελούν απειλές για τον κλάδο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.
Πηγή: www.naftemporiki.gr