Σε ποσοστό 21% ανέρχονται τα δωμάτια ξενοδοχείων που βρίσκονται κάτω από το brand μιας ελληνικής ή διεθνής αλυσίδας ή δικτύου, με τους tour operators να κυριαρχούν στην εγχώρια αγορά.
Οι TUI και Thomas Cook κατέχουν την πρώτη και την τρίτη θέση με βάση τα δωμάτια, διαθέτοντας 9.211 δωμάτια σε 42 ξενοδοχεία η πρώτη και 2.956 δωμάτια σε 23 ξενοδοχεία η δεύτερη, τα περισσότερα από τα οποία στις κατηγορίες τεσσάρων και πέντε αστέρων. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η αλυσίδα Mitsis Hotels με 5.334 δωμάτια, στις αντίστοιχες κατηγορίες (4* και 5*).
Σύμφωνα με το Hotel Brands Report της GBR Consulting, μόλις 6% των ξενοδοχείων στην Ελλάδα είναι branded, αλλά λόγω μεγέθους των μονάδων, στα δωμάτια το ποσοστό αυξάνεται στο 21%.
Από τα διεθνή brands τη σημαντικότερη παρουσία έχει η Starwood με 2.301 δωμάτια σε 11 ξενοδοχεία, ενώ πολύ περιορισμένη παρουσία έχουν διεθνή brands όπως Hilton, Intercontinental, ενώ η Marriott πρόσφατα ανακοίνωσε την αποχώρησή της από το ξενοδοχείο Ledra Marriott στην Αθήνα.
Τα δέκα κορυφαία brands συμπληρώνουν το consortium Bee Happy με 45 ξενοδοχεία (2.632 δωμάτια), τα Aquis Hotels με 12 ξενοδοχεία (2.616 δωμάτια), η αλυσίδα Aldemar με επτά ξενοδοχεία (2.587 δωμάτια), καθώς και τα consortium Leading Hotels of the World με 12 ξενοδοχεία (2.113 δωμάτια), Small Luxury Hotels of the World με 45 ξενοδοχεία (2.094 δωμάτια) και Tablet Hotels με 38 ξενοδοχεία (2.026 δωμάτια).
Ποσοστό 34% των branded ξενοδοχείων ανήκουν στην κατηγορία πέντε αστέρων, 42% στην κατηγορία τεσσάρων αστέρων, 15% στην κατηγορία τριών αστέρων, 9% στην κατηγορία δύο αστέρων και 1% στην κατηγορία του ενός αστεριού.
Πηγή: www.tovima.gr
Φωτογραφία: www.sheratonrhodesresort.com
Ολόκληρο το άρθρο της Χριστίνας Πουτέτση: