Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025

Fraport: Έμφαση στην τοπική αρχιτεκτονική στα 14 αεροδρόμια

Ριζικές αλλαγές στις εισόδους και εξόδους της χώρας, αποκαλύπτουν οι μακέτες με τις κατασκευαστικές και αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις που θα γίνουν από την Fraport ενόψει της ανάληψης της διαχείρισης των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης, Ακτίου, Μυκόνου, Ζακύνθου, Καβάλας, Κέρκυρας, Κεφαλλονιάς, Κω, Μυτιλήνης, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης, Σκιάθου και Χανίων.

Τα μέχρι σήμερα αδιάφορα και εγκαταλελειμμένα κτήρια, δίνουν τις θέσεις τους σε εντυπωσιακούς χώρους με υπερσύγχρονες δομές και υλικά όπως η πέτρα και το ξύλο δημιουργούν κτήρια υψηλής αισθητικής που αφομοιώνουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των τοπικών κοινωνιών.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα αεροδρόμια της Μυκόνου (φωτορεαλιστική απεικόνιση) και της Σαντορίνης. Τα κτήρια παύουν να μοιάζουν με τσιμεντένια κουτιά, αποκτούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τόπου τους και αφήνουν το δικό τους μοναδικό αποτύπωμα στον επισκέπτη.

Η αίσθηση του τόπου θα υπάρχει και στο εσωτερικό, ξεκινώντας από την παρουσίαση προϊόντων, τις διαφημίσεις ακόμη και τη μουσική που θα «ντύσει» τις μετακινήσεις των επιβατών.

Μετά από διαβουλεύσεις με την τοπική κοινωνία θα καθοριστούν πολύ σύντομα οι γωνιές και τα σημεία που θα φιλοξενήσουν προϊόντα και είδη γευσιγνωσίας κάθε τόπου και βάση πλαισίου και στρατηγικής σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία και τις αεροπορικές εταιρείες, θα ξεκινήσει η προσπάθεια για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, που θα φέρει αύξηση της τουριστικής ροής και σημαντικά πλεονεκτήματα στην οικονομική προοπτική κάθε περιοχής.

Οι μεγάλης κλίμακας κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν τον επόμενο Οκτώβριο με τη δημιουργία 14 παράλληλων εργοταξίων και με ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 48 μήνες από την έναρξη της παραχώρησης (2021).

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο της Μαριάννας Τζάννε στο newmoney.gr

Σημείωση eTravel News:

1. Σύμφωνα με ρεπορτάζ στο portal kathimerini.gr, «Αυτοί οι άνθρωποι (της Fraport)», παρατηρούσε παράγων κοντά στις αποκρατικοποιήσεις, «βάζουν πολλά λεφτά με σκοπό να τα πάρουν πίσω με κέρδος. Για να το πετύχουν αυτό, μόνον ένας τρόπος υπάρχει: να γεμίσουν ασφυκτικά τα αεροδρόμια με επιβάτες. Και όταν συμβεί αυτό, αυτοί οι επιβάτες κάπου θα πρέπει να μείνουν, κάτι να φάνε και κάπως να διασκεδάσουν». Έτσι προκύπτουν τα τοπικά οφέλη, αλλά και οφέλη για την ελληνική οικονομία γενικότερα.

2. Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Fraport Greece, η εταιρεία και η θυγατρική της Dufry «Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών» υπέγραψαν σύμβαση 30 ετών για τα 14 αεροδρόμια, η οποία προβλέπει τον υπερδιπλασιασμό των σημερινών εμπορικών χώρων από 5.000 τ.μ. σε περισσότερα από 12.000 τ.μ.

Τα «Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών», θυγατρική της Dufry θα έχουν την αποκλειστικότητα στη δραστηριότητα λιανικού εμπορίου στους ελεγχόμενους χώρους εντός των αεροδρομίων.

Η συμφωνία θα τεθεί σε ισχύ κατά την ημερομηνία έναρξης της διαχείρισης των 14 αεροδρομίων από τη Fraport.

 

 

 

Share Post