Σε περίπου ένα μήνα αναμένεται η γερμανοελληνική κοινοπραξία Fraport Greece να αναλάβει για 40 χρόνια τη διαχείριση των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης, Άκτιου, Καβάλας, Χανίων, Κέρκυρας, Κεφαλλονιάς, Κω, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης, Σκιάθου και Ζακύνθου.
H κοινοπραξία έχει ήδη «εγκατασταθεί» σε ορισμένα αεροδρόμια, έχει προκηρύξει διαγωνισμούς για την ασφάλεια και τον καθαρισμό τους, έχει προσλάβει περίπου 500 εργαζόμενους (στη συντριπτική πλειοψηφία τους Έλληνες) και έχει ολοκληρώσει το σχεδιασμό ανακατασκευής των μεγαλύτερων αεροδρομίων που θα διαχειρίζεται.
Στα 14 αεροδρόμια έχουν ήδη προγραμματιστεί σημαντικές παρεμβάσεις με δύο βασικούς στόχους: την αύξηση της επιβατικής κίνησης μέσω της αύξησης της χωρητικότητας και της βελτίωσης των συνθηκών και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Το πρώτο κύμα των έργων εκσυγχρονισμού, ύψους 330 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020, αναμένεται να ξεκινήσει εντός του πρώτου τριμήνου του 2017. Ωστόσο ο προϋπολογισμός των επενδύσεων αυτών έχει αναθεωρηθεί προς τα πάνω στα 400 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης τα έργα θα ξεπεράσουν το ύψος των 1,6 δισ. ευρώ.
Αυτό καταγράφηκε και στην περίπτωση του αεροδρομίου Μακεδονία, με το κόστος επέκτασης του αεροσταθμού να αυξάνεται τελικά στα 95.000.000 ευρώ, καθώς θα παίζει το ρόλο του leading airport.
Συνολικά εντός των πρώτων τεσσάρων ετών θα γίνουν οι ανακαινίσεις των 190.000 τετραγωνικών μέτρων των αεροσταθμών, καθώς και επεκτάσεις αεροσταθμών κατά 125.000 τετραγωνικά μέτρα. Στη συνέχεια υπάρχουν προβλέψεις για περαιτέρω επεκτάσεις 138.000 τ.μ., με το σύνολο των επεκτάσεων να φθάνει τα 263.000 τ.μ.
Προβλέπεται μάλιστα πλήρης αναδιοργάνωση των εμπορικών χώρων με αύξηση των τετραγωνικών μέτρων κατά 100.000 με σκοπό τη λειτουργική εξυπηρέτηση των χρηστών.
Για κάθε αεροδρόμιο έχει διαμορφωθεί ένα συγκεκριμένο project plan που περιλαμβάνει πλήθος ηλεκτρομηχανικών και κτηριακών παρεμβάσεων, το οποίο και θα εξελίσσεται στη συνέχεια, ανάλογα με τη μακροπρόθεσμη πρόβλεψη της αεροπορικής – επιβατικής κίνησης.
Τα εργοτάξια των πιο μεγάλων έργων και επεκτάσεων των αεροδρομίων που θα ξεκινήσουν άμεσα, θα εξασφαλίσουν εγκαταστάσεις τερματικών σταθμών μεγέθους 10.000 τ.μ. για κάθε 1.000.000 επιβάτες.
Ειδικότερα προτεραιότητα θα δοθεί σε εργασίες εξορθολογισμού των υφιστάμενων εγκαταστάσεων έτσι ώστε να παρέχεται περισσότερος χώρος για την κυκλοφορία των επιβατών, έργα επέκτασης των αεροσταθμών και ενίσχυσης των εμπορικών επιφανειών των αεροδρομίων. Πέραν αυτών θα γίνουν κατάλληλες επιδιορθώσεις, επισκευές και ανακατασκευές των προβληματικών αεροδιαδρόμων, καθώς και των πάρκινγκ και των χώρων ελιγμών των αεροσκαφών.
Επιπλέον, αναμένονται 18.000 άμεσες και έμμεσες προσλήψεις πολλών ειδικοτήτων έως τις αρχές του καλοκαιριού. Οι προσλήψεις αφορούν κάθε είδους προσωπικό και εξειδίκευση, από διευθυντικό έως διοικητικό και τεχνικό όλων των επιπέδων, για να εξασφαλιστεί η δυνατότητα απρόσκοπτης λειτουργίας των αεροδρομίων σε εικοσιτετράωρη βάση.
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο της Μαρίας Μόσχου στο imerisia.gr