Τα χρόνια που έρχονται θα πρέπει να υπάρχει στρατηγική μάρκετινγκ σε εθνικό επίπεδο για την ανάπτυξη του τουρισμού, ώστε να συνεχιστεί η ζήτηση των τελευταίων ετών από τις αγορές του εξωτερικού και να αυξηθούν τα τουριστικά έσοδα, αναφέρει μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του o Ιωσήφ Πάρσαλης, ο γενικός διευθυντής της Marketing Greece, του εξειδικευμένου οργανισμού Μάρκετινγκ του ελληνικού τουριστικού προϊόντος που ιδρύθηκε το 2013 από το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) και την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ).
Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Πάρσαλη:
1. «Η Marketing Greece εστιάζει περισσότερο στον ολοκληρωμένο στρατηγικό σχεδιασμό. Αυτό συνεπάγεται ότι κάθε έργο προβολής – προώθησης κάποιου ελληνικού προορισμού αντιμετωπίζεται ως marketing project από την αρχή ως το τέλος. Προβάλλοντας ανεξερεύνητους προορισμούς και προσδίδοντας μια νέα οπτική σε ήδη γνωστούς προορισμούς, παρουσιάζουμε μια νέα προοπτική για τις διακοπές στην Ελλάδα, επιτυγχάνοντας σημαντικό μέρος του στόχου».
2. «Αναμφίβολα το προϊόν «ήλιος και θάλασσα» είναι το κυρίαρχο ελληνικό τουριστικό προϊόν. Είναι ευτύχημα ότι η Ελλάδα διαθέτει ένα τόσο ισχυρό προϊόν ηλίου, θάλασσας και καλοκαιρινών διακοπών, 6 – 7 μήνες το χρόνο. Είμαι αντίθετος στη λογική που λέει ότι η εστίαση στο προϊόν «ήλιος και θάλασσα» περιορίζει την αντίληψη προσφοράς της Ελλάδας. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αγορά διεθνώς. Το ζήτημα δεν είναι αν πρέπει να αλλάξουμε εστίαση στο προϊόν και να κατευθυνθούμε προς πιο εξειδικευμένες ειδικές μορφές τουρισμού που όμως αποτελούν μικρές πηγές τουριστών, αλλά να δημιουργήσουμε προϊόντα ηλίου και θάλασσας εξειδικευμένα με βάση το προφίλ του τουρίστα, τα ειδικά του ενδιαφέροντα και να προβάλλουμε δομημένα και στοχευμένα (π.χ. ρομαντικές διακοπές ηλίου και θάλασσας για ζευγάρια, διακοπές ηλίου και θάλασσας για την τρίτη ηλικία)».
3. «H στρατηγική branding για την Ελλάδα για πολλά χρόνια άλλαζε συνέχεια. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια έχουμε ένα σταθερό brand (Greece – All Time Classic) με συνεκτική απεικόνιση και συνέπεια ως προς την εκτέλεση. Όμως, παρά τις προσπάθειες του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) και τη σχετική νομοθεσία, βλέπουμε παραφωνίες σε τοπικό επίπεδο. Η Marketing Greece ήρθε για να συνδράμει στη λύση του προβλήματος. Καθοδηγούμε τις τοπικές αρχές με στόχο τη συνοχή της επικοινωνίας κάτω από το Brand Greece, υποστηρίζοντας το έργο του ΕΟΤ, με στόχο να έχουμε όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική προβολή των προορισμών, αξιοποίηση του διεθνούς brand Greece και εξειδίκευση στον εκάστοτε προορισμό, προβάλλοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του».
4. «Οι γενικότερες γεωπολιτικές εξελίξεις δεν επιτρέπουν εφησυχασμό. Αντιθέτως, πιστεύω ότι το εξωτερικό περιβάλλον αλλάζει. Δεν παραμένει το ίδιο. Η στρατηγική προώθησης και επικοινωνίας της Ελλάδας σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να στηρίζεται σε «παράθυρα ευκαιρίας» λόγω ειδικών συνθηκών του ανταγωνισμού. Πιστεύω ότι η στρατηγική μάρκετινγκ για τα επόμενα χρόνια για την Ελλάδα πρέπει να καταρτιστεί τώρα σε εθνικό επίπεδο και να θωρακιστεί η επιτυχία των τελευταίων ετών, μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, που αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζω αν υφίσταται».
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Πάρσαλη στο capital.gr και τη δημοσιογράφο Βασιλική Κουρλιμπίνη.