Η επιμήκυνση της σεζόν είναι το μεγάλο ζητούμενο εδώ και χρόνια για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς διαχρονικά περίπου το 85% των τουριστών από το εξωτερικό έρχονται κάθε χρόνο στη χώρα μας το διάστημα Μαΐου – Οκτωβρίου.
Φέτος η Ελλάδα -παρά τις αντιξοότητες- θα πετύχει νέο ιστορικό ρεκόρ σε αφίξεις και έσοδα με τουλάχιστον 26.000.000 τουρίστες και σχεδόν 15 δισ. ευρώ εισπράξεις.
Είναι αξιοσημείωτο ότι φέτος για πρώτη φορά μεγάλοι tour operators παρέτειναν το χρονικό διάστημα που προσφέρουν για διακοπές στην Ελλάδα από τις 185 στις 210 μέρες. Κερδίσαμε σχεδόν έναν μήνα, με τη σεζόν να αυξάνεται στους επτά σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως είναι η Κρήτη και η Ρόδος, ενώ αυξημένο ενδιαφέρον υπάρχει για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
«Το φαινόμενο της εποχικότητας αναγνωρίζεται ως το πιο εμφανές χαρακτηριστικό του τουριστικού κλάδου, ενώ αποτελεί ταυτόχρονα και το σημαντικότερο πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει», αναφέρει χαρακτηριστικά σε μελέτη του το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ), την οποία επιμελήθηκε ο γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου, Απόστολος Δοξιάδης.
Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, το 2012 το 63,72% των αφίξεων στη χώρα μας πραγματοποιήθηκαν το διάστημα Ιούνιου – Σεπτεμβρίου, όταν τα ποσοστά για το ίδιο διάστημα σε ανταγωνίστριες χώρες ήταν: 49,44% στην Ιταλία, 48,8% στην Κύπρο, 48,38% στην Πορτογαλία και 46,91% στην Ισπανία.
Επιπλέον, στην Ελλάδα παρατηρείται μία τάση για αύξηση των αφίξεων το καλοκαίρι, μάλιστα κατά τον Αύγουστο, το 2000 καταγράφεται το 15,47% των αφίξεων, το 2008 το 16,46% και το 2012 το 19,28%.
Τόσο οι ξενοδόχοι όσοι και οι υπόλοιποι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό συμφωνούν ότι η ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, η σταδιακή απεμπλοκή από το μονοδιάστατο μοντέλο «ήλιος και θάλασσα», καθώς επίσης και η άμεση διασύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό είναι εργαλεία για την επιμήκυνση της περιόδου.
Σίγουρα αυτό το οποίο χρειάζεται είναι η στοχευμένη προσέγγιση ομάδων επισκεπτών που ταξιδεύουν τη συγκεκριμένη περίοδο και οι στρατηγικές συνεργασίες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Αττάλεια της Τουρκίας, η οποία δέχεται εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χειμώνα με πάνω από 300.000 Ρώσους, φιλοξενεί μάλιστα δεκάδες ομάδες ποδοσφαίρου και χιλιάδες παίκτες του γκολφ από την Ευρώπη.
Υπάρχουν προορισμοί έτοιμοι όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη εμπορικά, πολιτιστικά αστικά κέντρα με υποδομές, η Ρόδος και η Κρήτη τουριστικά αναπτυγμένοι προορισμοί, με άριστες ξενοδοχειακές υποδομές, αντάξιοι προορισμών που έχουν πελάτες 12 μήνες το χρόνο με πολύ καλές κλιματολογικές συνθήκες, ενώ ανοδικά κινείται και η Πελοπόννησος, η οποία αποκτά μονάδες υψηλών προδιαγραφών, ενώ διαθέτει ένα εξαιρετικό τοπίο.
Επίσης η χώρα μας μπορεί να προσφέρει εναλλακτικές επιλογές όπως θρησκευτικό τουρισμό (μοναστήρια – εκκλησίες), πολιτιστικό (μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι, μεσαιωνικές πόλεις, κάστρα), τουρισμό γαστρονομίας, αγροτουρισμό (καλλιέργεια – συγκομιδή καρπών κ.λπ.), περιπατητικό, αθλητικό, ιατρικό και ευεξίας, συνεδριακό κ.ά.
Πηγή: www.ethnos.gr
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο της Έφης Καραγεώργου στο ethnos.gr