Οι αερομεταφορές ήταν ο κλάδος που «χτυπήθηκε» πιο πολύ από όλους λόγω της πανδημίας.
Δεκάδες μεταφορείς έχουν αποχωρήσει από την αγορά, ενώ εκατομμύρια θέσεις εργασίας δεν υπάρχουν πια.
Αυτό, ωστόσο, δεν ήταν αρκετό για να εμποδίσει ορισμένους επιχειρηματίες να δημιουργήσουν νέες αεροπορικές εταιρείες σε Ασία, Ευρώπη και ΗΠΑ.
Στο Χονγκ Κονγκ, ο μεγιστάνας των ακινήτων, Bill Wong, ιδρύει νέο αερομεταφορέα.
Στην Ινδία, μια από τις πιο σκληρές αεροπορικές αγορές στον κόσμο, ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Rakesh Jhunjhunwala αιμοδοτεί με χρήμα τη νεοσύστατη Akasa Air.
Στη Βρετανία, πρώην στέλεχος της J.P. Morgan ιδρύει την αεροπορική εταιρεία Flypop, σε μια προσπάθεια να συνδέσει απευθείας το Λονδίνο με δευτερεύουσες πόλεις της Ινδίας.
Στις ΗΠΑ, ο David Neeleman, ιδρυτής παλαιότερα των JetBlue, Azul Brazilian και της καναδικής WestJet, βρέθηκε ξανά στους αιθέρες το Μάιο με την Breeze Air, με έδρα τη Γιούτα, η οποία παρέχει απευθείας δρομολόγια μεταξύ μικρότερων αμερικανικών πόλεων.
Ο Tim Jordan, πρώην στέλεχος των Virgin Blue και Cebu Pacific, ίδρυσε τη Bonza, αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία, που στοχεύει να ξεκινήσει τις πτήσεις το β’ τρίμηνο του 2022.
Η αισιοδοξία πηγάζει από τη μερική αναβίωση της ταξιδιωτικής ζήτησης, καθώς οι εμβολιασμοί έχουν ενθαρρύνει τις χώρες να ανοίξουν τα σύνορά τους.
Ταυτόχρονα, η «εξαφάνιση» πολλών αερομεταφορέων λόγω Covid επέτρεψε σε νεότερες αεροπορικές να «παραλάβουν» απολυμένους πιλότους, πληρώματα καμπίνας και προσωπικό εδάφους με μειωμένους μισθούς.
Οι δε τιμές για μεταχειρισμένα αεροπλάνα είναι ιδιαίτερα ελκυστικές.
Πολλοί νέοι αερομεταφορείς εστιάζουν στο μοντέλο χαμηλού κόστους, με σχέδια αξιοποίησης του τουρισμού.
Έρευνα της βρετανικής IBA Consultants έδειξε ότι, από την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου του 2021, περίπου 132 επίδοξες αεροπορικές εταιρείες σχεδίαζαν να ξεκινήσουν πτήσεις φέτος, με τις περισσότερες να επιδιώκουν να αναβιώσουν τα δρομολόγια που έμειναν κενά λόγω περικοπών πτήσεων ή κατάρρευσης παλαιών αεροπορικών.
Συγκριτικά, 100 νέες εταιρείες σχεδιάζονταν κάθε χρόνο πριν από την πανδημία – από τις οποίες μόνο το 20% κατάφερνε τελικά να πετάξει, άλλωστε οι μισές χρεοκοπούσαν μέσα στους πρώτους 24 μήνες λειτουργίας.
Διαβάστε περισσότερα στο: www.capital.gr