Οι τάσεις φιλοξενίας και οι απαιτήσεις των επισκεπτών αλλάζουν συνεχώς και η προσαρμογή στα νέα δεδομένα αποτελεί μονόδρομος για τις επιχειρήσεις που θέλουν να προσελκύσουν πελάτες και να αυξήσουν τα επίπεδα loyalty.
Μια τάση φιλοξενίας που πιθανότατα θα δούμε την επόμενη δεκαετία, είναι η συνεχής στροφή προς την αντίληψη του «less is more», όταν πρόκειται για τη σύγχρονη πολυτέλεια.
Σε αυτή την αντίληψη, βρίσκονται άλλες υποκατηγορίες όπως η βιωσιμότητα και ο μινιμαλισμός που πιθανόν να εξελιχθούν και να επεκταθούν περισσότερο.
Τα περιττά… είναι περιττά
Ο σύγχρονος επισκέπτης «πολυτελείας» δεν επιθυμεί πλέον περιττές πρόσθετες παροχές, όπως σετ για ράψιμο, παντόφλες και ενημερωτικά φυλλάδια ή χάρτες.
Δεδομένου ότι δισεκατομμύρια μισο-χρησιμοποιημένα μπουκαλάκια με σαμπουάν πετιούνται κάθε χρόνο, τα ξενοδοχεία τα αντικαθιστούν με εντοιχισμένες συσκευές στα δωμάτια του ξενοδοχείου που περιέχουν σαμπουάν, αφρόλουτρο και τζελ χεριών υψηλής ποιότητας.
Οι μοναχικοί ταξιδιώτες αυξάνονται
Ένας στους τέσσερις Αμερικανούς λέει ότι θα ταξίδευε μόνος, αποδεικνύοντας ότι το solo traveling έχει εξελιχθεί σε μια μεγάλη τάση της φιλοξενίας. Είναι πιθανό αυτή η τάση να αυξηθεί πολύ μετά το 2022.
Για παράδειγμα, ξενοδοχεία που προσφέρουν τις υπηρεσίες της reception σε ένα μικρό γραφείο στο λόμπι και όχι ένα τεράστιο desk με μασίφ ξύλο, καταρρίπτουν τα παραδοσιακά εμπόδια μεταξύ των επισκεπτών και του προσωπικού.
Ομοίως, τα εστιατόρια και μπαρ των ξενοδοχείων με πιο χαλαρή ατμόσφαιρα και «σπιτική» διακόσμηση αγκαλιάζουν τους μοναχικούς ταξιδιώτες και τους ενθαρρύνουν να ενταχθούν στην ξενοδοχειακή κοινότητα. Ουσιαστικά, ο επισκέπτης ταξιδεύει μόνος του, αλλά έχει τη δυνατότητα να κάνει νέες γνωριμίες στον προορισμό του.
Έμφαση στα ταξίδια με «σκοπό»
Πλέον οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται να διερευνήσουν τις ρίζες των προορισμών τους και να το κάνουν με σκοπό να επηρεάσουν και να επηρεαστούν από την τοπική κοινότητα. Έτσι, μια από τις τάσεις φιλοξενίας που θα καθορίσει τη βιομηχανία στο μέλλον, είναι ότι οι ταξιδιώτες του αύριο θέλουν να ξοδέψουν χρήματα σε μέρη με κάποιο σκοπό.
Ο τουρισμός μπορεί να είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια γρήγορη εισφορά κεφαλαίου στην τοπική κοινωνία. Έτσι δημιουργείται μια νέα κατηγορία ταξιδιωτών, των purpose travelers, που ενδιαφέρονται για κάτι παραπάνω από χαλάρωση ή αξιοθέατα.
Η «πράσινη» φιλοξενία ήρθε για να μείνει
Ο δρόμος προς την αειφόρo ανάπτυξη είναι σε εξέλιξη εδώ και αρκετό καιρό στη βιομηχανία φιλοξενίας και σε άλλες βιομηχανίες. Αυτό την κάνει πιο επίκαιρη από ποτέ, καθώς το θέμα έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος και άλλων τάσεων, όπως αυτές που αναφέρθηκαν παραπάνω. Ενώ έχουμε ήδη κάνει αλλαγές στους τρόπους που ταξιδεύουμε, που τρώμε και που αγοράζουμε, είναι πολλοί αυτοί που θέλουν να κάνουν περισσότερα και καλύτερα.
Φαίνεται ότι στο άμεσο μέλλον, οι ταξιδιώτες θα επιλέγουν «πράσινα» ξενοδοχεία με μικρό ή μηδενικό αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα στον πλανήτη.
Ο Όμιλος ΕUROTEL, με εξειδίκευση στον ξενοδοχειακό κλάδο και εμπειρία πάνω από 35 χρόνια, προσφέρει προϊόντα και πιστοποιημένες υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες ανάγκες των σύγχρονων ξενοδόχων.