Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Γιατί είναι δύσκολο να «πετύχει» μια αεροπορική εταιρεία

AIRPORT40

Το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον που δραστηριοποιούνται οι αεροπορικές εταιρείες, το πολύ υψηλό κόστος (τουλάχιστον μέχρι πρόσφατα) των καυσίμων, αλλά και το μικρό περιθώριο κέρδους, σύμφωνα με έκθεση της PriceWaterhouseCoopers, είχαν ως αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια τα νέα επιχειρηματικά εγχειρήματα στο χώρο να έχουν άδοξο τέλος.

Στη λίστα των αεροπορικών εταιρειών, που διέκοψαν πρόωρα να λειτουργούν, περιλαμβάνεται από το τέλος του Αυγούστου η SkyGreece, της οποίας στόχος ήταν η αναπλήρωση του κενού που άφησε η Ολυμπιακή Αεροπορία ως προς την εξυπηρέτηση υπερατλαντικών πτήσεων. Ωστόσο, για λόγους που ακόμη διερευνώνται η εταιρεία αναγκάστηκε να διακόψει πρόωρα τη λειτουργία της και παρά τα αρχικά πλάνα δεν κατάφερε να αποκτήσει στόλο έξι Airbus, αν και η ίδια επικαλέστηκε τα capital controls στη χώρα μας.

Αντίστοιχη πορεία με τη SkyGreece ακολούθησε η Hellenic Imperial Airways που ιδρύθηκε το 2006 ως εταιρεία με ναυλωμένες πτήσεις από Αθήνα προς Νέα Υόρκη και Γιοχάνεσμπουργκ, αλλά έκλεισε μετά από τέσσερα χρόνια.

Άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Hellas Airlines που σχεδίαζε πτήσεις από το αεροδρόμιο της Αγχιάλου της Μαγνησίας προς Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ιωάννινα, Ρόδο, Σκιάθο και Ρώμη, Μαδρίτη, Λονδίνο, Μόσχα, Παρίσι, Φρανκφούρτη και Τελ Αβίβ.

Άδοξο τέλος είχε και η Hellas Jet, που πρόσφερε πτήσεις από Αθήνα προς Παρίσι, Λονδίνο και Βρυξέλλες, αλλά αναγκάστηκε το 2010 να διακόψει τη λειτουργία της λόγω οικονομικών προβλημάτων.

Πηγή: www.capital.gr

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Δημήτρη Δελεβέγκου στο capital.gr

Share Post