Σάββατο 19 Απριλίου 2025

Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας: Οι δράσεις τουριστικής προβολής για το 2021

Από το περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας εγκρίθηκε η τροποποίηση του ετήσιου σχεδίου δράσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕ) για το 2021.

Οι άξονες του νέου τροποποιημένου σχεδίου δράσεων τουριστικής προβολής για το 2021 για Αιτωλοακαρνανία, Αχαΐα και Ηλεία είναι οι εξής:

 Δημιουργία πλαισίου δράσεων που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με το πρόγραμμα τουριστικής προβολής που θα χρηματοδοτηθεί μέσω ΕΣΠΑ για την περίοδο 2021 – 2023, προϋπολογισμού 4.000.000 ευρώ.

 Διατήρηση της συμμετοχής σε μία σημαντική έκθεση τουρισμού του εξωτερικού, για μια αγορά σημαντική για την ΠΔΕ, αυτή του Ισραήλ.

 Έμφαση στην εσωτερική αγορά.

 Έμφαση στη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών για την προβολή ειδικών θεματικών προϊόντων της περιοχής, όπως είναι ο γαστρονομικός και θρησκευτικός τουρισμός.

 Ειδικές διαφημιστικές καμπάνιες μέσω τηλεόρασης, ίντερνετ και μέσων μαζικής μεταφοράς.

 Ενίσχυση της διαφημιστικής προβολής μέσω παραγωγής ειδικών εντύπων.

 

 

Ειδικότερα, οι δράσεις τουριστικής προβολής για το 2021 είναι (μεταξύ άλλων) οι εξής:

 

Συμμετοχή σε εκθέσεις τουρισμού

Η συμμετοχή της Π.Δ.Ε. σε παραδοσιακές, αλλά υψίστης σπουδαιότητας στα κέντρα λήψη αποφάσεων, διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, αποτελεί σημαντικό στοιχείο της προσπάθειας ανάδειξης της περιοχής ως ένα διακριτό προορισμό.

Συμμετοχή σε Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού, μέσω Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ).

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα συμμετάσχει στη διεθνή έκθεση τουρισμού, σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, IMTM Τel Aviv – 16/06.

Επιπλέον, η ΠΔΕ θα συμμετάσχει στις θεματικές εκθέσεις «Paros Food Panorama Festival» και «ERGO MARATHON EXPO», που η περιφέρεια θα έχει την ευκαιρία να προβληθεί ως τόπος μοναδικής φυσικής ποικιλομορφίας και ομορφιάς που προσφέρει ποικιλία αθλητικών δραστηριοτήτων στο πλαίσιο οργανωμένων ή ατομικών πακέτων διακοπών, σε ανθρώπινο και υλικοτεχνικό δυναμικό.

 

Μελέτες

Μελέτη Α: Οι προοπτικές ανάπτυξης του εισερχόμενου τουρισμού στη Δυτική Ελλάδα μέσω των αεροπορικών υποδομών: Ανάλυση ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων.

Σε συνεργασία με το Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού του Πανεπιστημίου Πατρών, η Π.Δ.Ε., θα προχωρήσει στη σύνταξη μελέτης με σκοπό να διερευνήσει τις προοπτικές ανάπτυξης του εισερχόμενου τουρισμού στη Δυτική Ελλάδα μέσω της ανάπτυξης των αεροπορικών υποδομών της περιοχής.

 

Μελέτη B: «Διερεύνηση προοπτικών ένταξης έργων του Τομέα Πολιτισμού Τουρισμού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στο Ταμείο Ανάκαμψης».

 

Ψηφιακό Γαστρονομικό Φεστιβάλ Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

Το ψηφιακό γαστρονομικό φεστιβάλ ως εργαλείο της Π.Δ.Ε. θα αποτελέσει ένα καινοτόμο ψηφιακό γεγονός όπου θα προβληθούν ψηφιακά τα ποιοτικά προϊόντα, η γαστρονομία, η κουλτούρα και παράδοση, οι πρότυπες επιχειρήσεις προϊόντων που προσφέρει συνολικά η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδα.

Επιπλέον:

 Συντήρηση της ιστοσελίδας www.western-greece.com

 Δημιουργία, ανάρτηση και διαχείριση περιεχομένου στην ανωτέρω ιστοσελίδα

 Δημιουργία και διαχείριση περιεχομένου σε Facebook & Instagram.

 

Ψηφιακή διαφημιστική προβολή

Εκτός των παραδοσιακών τρόπων προώθησης σημαντικών γεγονότων (π.χ. Καρναβάλι της Πάτρας) και τοποθεσιών (π.χ. Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων), υπάρχουν και οι σύγχρονοι ψηφιακοί τρόποι στοχευμένης διαφήμισης στο διαδίκτυο.

Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης, σκοπός είναι η καταχώρηση ψηφιακών διαφημίσεων σε ιστοσελίδες και εφαρμογές μεγάλης επισκεψιμότητας, είτε απευθείας, είτε μέσω διαφημιστικής εταιρείας και της κατάρτισης και υλοποίησης αναλυτικού πλάνου δημοσιότητας (Media Plan).

 

Έντυπη και τηλεοπτική προβολή

Οι περισσότερο παραδοσιακές, αλλά και επίκαιρες μέθοδοι διαφήμισης στοχεύουν και εξυπηρετούν μεγάλο μέρος των ομάδων – στόχων.

Συνεπώς απαιτείται η διαμόρφωση και υλοποίηση ενός αναλυτικού πλάνου δημοσιότητας στα μέσα του έντυπου τύπου, της ραδιοφωνίας και της τηλεόρασης προς την επίτευξη του παραπάνω σκοπού.

 

Συμμετοχή σε B2B Workshops, επαγγελματικά ταξίδια κλπ

Συμμετοχή σε Β2Β Workshops: Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης είναι η συμμετοχή σε Β2Β WORKSHOPS και εκδηλώσεις παρουσίασης του προορισμού της ΠΔΕ σε εξειδικευμένο κοινό του τουριστικού κλάδου (τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους τουρισμού) σε στοχευμένες αγορές του εξωτερικού και εσωτερικού, με στόχο να προωθηθεί το χαρτοφυλάκιο τουριστικών προϊόντων της Π.Δ.Ε. (π.χ. προτείνοντας θεματικές διαδρομές ή διακοπές ειδικού ενδιαφέροντος) και καλλιεργώντας μια σταθερή σχέση συνεργασίας με αυτά κανάλια προβολής και διανομής.

 

Διαδικτυακή εκδήλωση

Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης είναι η προβολή της ΠΔΕ ως τουριστικού προορισμού που απευθύνεται κυρίως σε νέες ηλικίες και η ανάδειξη της ποικιλίας των εξειδικευμένων τουριστικών προϊόντων που προσφέρει (όπως Nightlife & Youth, lifestyle, family & couples κ.ά.).

 

Εκτύπωση έντυπου και ψηφιακού υλικού

Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης, σκοπός είναι ο σχεδιασμός των έντυπων ή ηλεκτρονικών καταχωρήσεων, η κατάρτιση και υλοποίηση αναλυτικού πλάνου δημοσιότητας (Media Plan) σε εγχώρια μέσα ενημέρωσης ή του εξωτερικού, το οποίο θα περιλαμβάνει τον έντυπο τύπο, την τηλεόραση και inflight περιοδικά.

 

Δημιουργία εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας

Προς αυτό το σκοπό, προκρίνεται η φωτογραμμετρική αποτύπωση και η δημιουργία αρχείου εικονικής περιήγησης 360ᵒ μοιρών (360ᵒ Virtual Tour) σημαντικών θρησκευτικών / πολιτιστικών μνημείων ή και περιοχών υψηλής περιβαλλοντικής σημασίας για την ΠΔΕ τα οποία θα ενταχθούν στο ήδη υπάρχον υλικό εικονικής πραγματικότητας (εκκλησία Αγίου Ανδρέα, πόλη Πάτρας, Αποστολικός Τάφος, Μητρόπολη Αγρινίου, κλπ.) δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη εργαλειοθήκη του συγκεκριμένου πεδίου τουριστικής προβολής.

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media