Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2025

Henn-na: Ανοίγει ρομποτικό ξενοδοχείο στην Ιαπωνία

ROBOT11

Τα πάντα στο πρωτοποριακό «Henn-na Hotel», που στα ιαπωνικά σημαίνει «παράξενο ξενοδοχείο», είναι αυτοματοποιημένα, από το ρομποτικό ρεσεψιονίστ μέχρι τον αχθοφόρο, που δεν είναι παρά ένα ηλεκτρονικό καρότσι, το οποίο θα μεταφέρει τις αποσκευές σας μέχρι το δωμάτιό σας.

Το ρομπότ που στέκεται στην υποδοχή του ξενοδοχείου και καλωσορίζει τους επισκέπτες μιλάει αγγλικά και μοιάζει με εξαγριωμένο δεινόσαυρο, ενώ αυτό που μιλάει ιαπωνικά έχει γλυκιά γυναικεία μορφή.

«Αν θέλετε να κάνετε τσεκ ιν, πατήστε το ένα», προτείνει ο δεινόσαυρος. Ο επισκέπτης, στη συνέχεια, πρέπει να πατήσει ένα κουμπί στη ρεσεψιόν και να πληκτρολογήσει κάποιες πληροφορίες σε μια οθόνη αφής.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό του ξενοδοχείου είναι η χρήση της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου, που αντικαθιστά τα συνηθισμένα ηλεκτρονικά κλειδιά.

Ένας τεράστιος ρομποτικός βραχίονας, σαν αυτούς που χρησιμοποιούνται στις κατασκευές, τοποθετημένος σε ένα γυάλινο περίβλημα στο λόμπι του ξενοδοχείου, μεταφέρει κάποια κουτιά τοποθετημένα ψηλά στον τοίχο, όπου μπορεί κάθε ένοικος να τοποθετήσει τα προσωπικά του αντικείμενα σαν να είναι θυρίδες τράπεζας.

ROBOT

Πανοραμική φωτογραφία του ξενοδοχείου

ROBOT2ROBOT12ROBOT13ROBOT6ROBOT8ROBOT14

Η διαμονή στο υπερσύγχρονο ξενοδοχείο, που βρίσκεται στο Ναγκασάκι και ανοίγει αύριο Παρασκευή 17 Ιουλίου, κοστίζει από περίπου 80 ευρώ, τιμή που θεωρείται εξαιρετικά χαμηλή για τα ιαπωνικά δεδομένα, αν λάβει κανείς υπόψη ότι η διαμονή σε ένα καλό ξενοδοχείο κοστίζει τα διπλάσια ή τριπλάσια χρήματα.

Σε πρώτη φάση το ξενοδοχείο διαθέτει 72 δωμάτια και όταν ολοκληρωθούν τα έργα το 2016 θα διαθέτει 144.

Όμως, ένας τομέας που το πρωτοποριακό ξενοδοχείο δεν βασίζεται στη ρομποτική είναι η ασφάλεια. Οι κοινόχρηστοι χώροι είναι γεμάτοι με κάμερες ασφαλείας και πραγματικοί άνθρωποι παρακολουθούν την κάθε κίνηση στις οθόνες, καθιστώντας βέβαιο ότι οι επισκέπτες παραμένουν ασφαλείς και ότι κανείς δεν κλέβει τα πανάκριβα ρομπότ.

«Επίσης, τα ρομπότ μας ακόμα δεν καταφέρνουν να στρώσουν τα κρεβάτια», παραδέχεται ο διευθυντής του ξενοδοχείου.

Πηγές: www.kathimerini.gr, www.h-n-h.jp, www.telegraph.co.uk

Share Post