Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025

Το σχέδιο δράσης για την τουριστική προβολή της Ρόδου

 

Με στόχο το rebranding της Ρόδου ως τουριστικός προορισμός, με τα νέα δεδομένα που δημιούργησε η κρίση της πανδημίας να καθιστούν αυτή την ανάγκη πιο επιτακτική από ποτέ, εγκρίθηκε κατά την προχθεσινή  (16/09) συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου Ρόδου η εισήγηση για την πρώτη επιχορήγηση του ΠΡΟΤΟΥΡ (Οργανισμός Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού) για το 2020, ύψους 666.000 ευρώ, καθώς και το σχέδιο δράσεών του για την (επίσης) κρίσιμη περίοδο 2020 – 2021, κάθε μία από τις οποίες είναι κοστολογημένη.

 

 

Το Σχέδιο Δράσης

Συνολικά, το Σχέδιο Δράσης περιλαμβάνει 16 κωδικούς, που είναι κοστολογημένοι κάθε ένας ξεχωριστά:

 

· Δημιουργία σχεδίου βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης

Στόχος του συγκεκριμένου κωδικού είναι η σαφής καταγραφή του «αποτυπώματος του τουρισμού», δηλαδή της προσφοράς, της ζήτησης αλλά και της οργάνωσης της τουριστικής αγοράς, προκειμένου να αξιολογηθεί η υφιστάμενη κατάσταση, ο ανταγωνισμός και οι προτεινόμενοι τομείς βελτίωσης της Ρόδου. Αυτά είναι απαραίτητα ώστε να διατυπωθεί ένα ρεαλιστικό όραμα που θα απαντάει στο κύριο ερώτημα: «πώς θέλουμε να είναι η τουριστική εικόνα της Ρόδου μετά από δέκα χρόνια;».

 

· Σύνταξη Σχεδίου Δράσης

Το σχέδιο περιλαμβάνει τους κύριους άξονες της στρατηγικής που πρέπει να ακολουθηθεί, την αναλυτική καταγραφή των δράσεων, αλλά και τον προϋπολογισμό, το χρονοδιάγραμμα, τις πιθανές πηγές χρηματοδότησης που θα οδηγήσουν στην επίτευξη του οράματος.

 

· Δημιουργία marketing plan

Το Marketing Plan, συντάσσεται για τρία έτη και αναπτύσσει το Στρατηγικό Σχεδιασμό Marketing με στόχο πάντα την επανατοποθέτηση (rebranding) της Ρόδου στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει ανάλυση ανταγωνισμού και φυσικά τη SWOT analysis. Για την υλοποίηση της στρατηγικής, το Marketing Plan συνοδεύεται από ένα πλήρες Σχέδιο Δράσης όπου καταγράφονται αναλυτικά οι ενέργειες προβολής, δημοσιότητας, δημοσίων σχέσεων, τα προτεινόμενα μέσα ενημέρωσης, οι ανάγκες του περιεχομένου της καμπάνιας, ώστε όλα τα παραπάνω να προσαρμόζονται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των αγορών/κοινών στόχων.

 

· Εταιρική Ταυτότητα (Brand Identity)

Δημιουργία τελικού λογότυπου και slogan που θα χρησιμοποιηθεί τα επόμενα χρόνια σε όλες τις προωθητικές ενέργειες της Ρόδου, προκειμένου να υπάρχει συγκεκριμένη εικόνα που αποτυπώνεται στο μυαλό του επισκέπτη πριν ή κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη Ρόδο, αλλά ταυτόχρονα χαράσσεται στο μυαλό του για πολλά χρόνια μετά, ισχυροποιώντας έτσι το positioning της Ρόδου και ταυτόχρονα διαφοροποιώντας τις επίσημες ενέργειες/τρόπους προβολής από τους υπόλοιπους. Το ενιαίο λογότυπο/slogan θα πρέπει να συνοδεύεται από αντίστοιχο υλικό (φωτογραφίες/βίντεο κτλ.) σε όλα τα κανάλια προώθησης. Παράλληλα, κρίνεται απαραίτητη η δημιουργία παρουσιάσεων media kit ή τουριστικού φωτογραφικού λευκώματος για δημοσιογράφους/decision makers/bloggers.

 

· Ψηφιακός μετασχηματισμός/ιστοσελίδα

Στόχος του συγκεκριμένου κωδικού είναι η οικοδόμηση της θετικής εικόνας του προορισμού, η αύξησης της επισκεψιμότητας της σελίδας, η αύξηση θετικών αναφορών και το χτίσιμο μίας online κοινότητας. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα επιτευχθεί μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα που προορίζεται αποκλειστικά για τον επισκέπτη, τις επιμέρους εξειδικευμένες ιστοσελίδες θεματικού τουρισμού, αλλά και την άμεση αλληλεπίδραση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την εφαρμογή (app) που θα μπορεί ο επισκέπτης να χρησιμοποιεί κατά τη διάρκεια της παραμονής του καθώς και το επίσημο blog των επισκεπτών της Ρόδου.

 

· Media plan

Σκοπός του έργου είναι η ανάδειξη του τουριστικού προορισμού της Ρόδου μέσω μίας ενδεδειγμένης διαδικτυακής κυρίως προβολής με έμφαση στα κοινωνικά δίκτυα και τις πλέον επισκέψιμες ιστοσελίδες που καθορίζουν την τελική απόφαση της επιλογής του προορισμού. Κύριος στόχος είναι να αυξηθεί θεαματικά το ψηφιακό αποτύπωμα της Ρόδου μέσα από μία πληθώρα οργανωμένων ενεργειών όπως είναι η προώθηση/διαφήμιση δράσεων που πραγματοποιούνται στη Ρόδο καθώς και η δημιουργία περιεχομένου με χορηγούμενες διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα.

 

· Ενέργειες με αεροπορικές εταιρείες/συνδιαφήμιση

Η βελτιστοποίηση της συνεργασίας με τις υπάρχουσες αεροπορικές εταιρείες που διατηρούν πρόγραμμα για τη Ρόδο, αλλά η προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών, με απώτερο στόχο την ενίσχυση της προσβασιμότητας με νέες συνδέσεις, η επιμήκυνση της περιόδου υψηλής ζήτηση για την αντιμετώπιση της εποχικότητας, είναι το ζητούμενο αυτής της δράσης.

 

· Συμμετοχή σε διεθνείς και εθνικές τουριστικές και εξειδικευμένες εκθέσεις

Η συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις θεωρείτο αναγκαία επί σειρά ετών για την αναγνωρισιμότητα του προορισμού, κάτι το οποίο, βάσει των τελευταίων ερευνών, αποτελεί πλέον παρελθόν, καθώς οι περισσότεροι δυνητικοί επισκέπτες έχουν ήδη αποφασίσει μέσω του διαδικτύου τον προορισμό που θα επιλέξουν και συλλέγουν τις απαραίτητες πληροφορίες μόνο από το Internet.

Μετά τα παραπάνω, το προτεινόμενο πλάνο συμμετοχής σε τουριστικές εκθέσεις που θα πραγματοποιηθούν εντός του 2020 και έως τα μέσα Φεβρουαρίου του 2021 (βάσει της εξέλιξης του COVID), βασίστηκε στους παρακάτω άξονες:

– τη συμμετοχή σε εκθέσεις μόνο σε αγορές που διακινούν σημαντικό τουριστικό ρεύμα προς Ρόδο, από υφιστάμενες αλλά και δυνητικές αγορές

– τη συμμετοχή σε καθαρά επαγγελματικές εκθέσεις και εκθέσεις θεματικού ενδιαφέροντος

– την αλλαγή/εξέλιξη της παρουσίασης της Ρόδου στις εκθέσεις από στατικό περίπτερο παροχής πληροφοριών σε interactive stand με έμφαση στη διοργάνωση Below the line (BTL) δράσεων σε στοχευμένα κοινά. Παράλληλα, θα μπορούσε να περιοριστεί μία, χωρίς αποτέλεσμα δαπάνη και να αξιοποιηθεί το εξοικονομούμενο ποσό σε νέες εφαρμογές όπως QR code και applications που δημιουργούν ένα νέο προφίλ της Ρόδου ως προορισμό

– τη διοργάνωση στοχευμένων Β2Β συναντήσεων με τους συνεργάτες των επιχειρηματιών της Ρόδου και γενικά όλους τους stakeholders, ώστε στο κρίσιμο αυτό σημείο, για το σχεδιασμό της σεζόν του 2021, να αποκομίσει οφέλη από τους key players της αγοράς.

Σε περίπτωση που δεν πραγματοποιηθούν ούτε αυτές οι εκθέσεις λόγω της πανδημίας, το μπάτζετ θα διατεθεί σε στοχευμένες B2B συναντήσεις και σε δράσεις συνδιαφήμισης με τουριστικούς πράκτορες και αεροπορικές εταιρίες.

· Λειτουργία και έξοδα γραφείων Covid και αεροδρομίου και Convention Bureau

 

1. Rhodes Tourist Office: Απαρτίζεται από τους αρμόδιους εμπειρογνώμονες και τα υπεύθυνα στελέχη που θα υλοποιούν, θα παρακολουθούν και θα αξιολογούν την πορεία και την αποτελεσματικότητα των παραπάνω δράσεων καθώς και την ανάλυση των αποτελεσμάτων για βελτιωτικές δράσεις επίτευξης των στόχων.

 

2. Info Desk αεροδρομίου: Στόχος του Γραφείου, σε συνεργασία με τους παραγωγικούς και τουριστικούς φορείς του τόπου είναι η υποδοχή των επισκεπτών να γίνεται με τρόπο σύγχρονο και αντάξιο της Ρόδου, στην κύρια πύλη εισόδου του νησιού. Έτσι, ο επισκέπτης από την πρώτη στιγμή κυριολεκτικά που καταφθάνει στο νησί, θα αποκομίζει θετική εντύπωση.

 

3. Crisis Management/Covid Task Force: Είναι επιτακτική η ανάγκη οργάνωσης ενός αποτελεσματικού πλάνου για την επικοινωνιακή διαχείριση μίας τουριστικής κρίσης, ιδιαίτερα μετά την εμφάνιση του Covid. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη σύσταση μίας ειδικής ομάδας που θα διαχειρίζεται τις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στον προορισμό και τις επιχειρήσεις του, θα διασφαλίζει τις ομαλές συνθήκες λειτουργίας και θα βρίσκεται στο πλευρό των επισκεπτών που θα επηρεάζονται από την εν λόγω κρίση, κατά τη διάρκεια της διαμονής τους.

 

4. Convention Bureau – Festivals Weddings – Mega Events – Sports Organization:

Με πολλαπλά οφέλη και μακρόχρονη εμπειρία στη διοργάνωση συνεδρίων, inceptive trips, γάμων, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, η Ρόδος οφείλει να έχει το δικό της εκπρόσωπο στα πλαίσια της προσπάθειας διαφοροποίησης του τουριστικού της προϊόντος και την ανάκτηση του μεριδίου αγοράς που προκύπτει από τους τομείς αυτούς. Το εν λόγω γραφείο, πέρα από την προσέλκυση τέτοιων διοργανώσεων, οφείλει να λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος μεταξύ των διοργανωτών και των τοπικών επιχειρήσεων αλλά και να διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία των διοργανώσεων με την εμπλοκή όλων των αρμοδίων φορέων.

 

· Στήριξη κρουαζιέρας και Θαλάσσιου τουρισμού

Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τουρισμού το Δήμου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, στόχος του κωδικού είναι η προσέλκυση ειδικών ομάδων που ασχολούνται με την κρουαζιέρα και το θαλάσσιο τουρισμό σε μία προσπάθεια επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και ανάδειξης των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών της Ρόδου.

 

· Θεματικός Τουρισμός/καινοτομίες

Στόχος του κωδικού είναι η προβολή και ανάδειξη των ειδικών μορφών τουρισμού (γαστρονομικός, αθλητικός, θρησκευτικός, βιωματικός, συνεδριακός, πολιτιστικός τουρισμός, αγροτουρισμός, yachting κτλ.). Οι κατηγορίες αυτές αποτελούν τμήματα αγοράς με ενδιαφέρουσα δυναμική και εξασφαλίζουν τη μετεξέλιξη του στείρου τουριστικού προϊόντος της Ρόδου και την άμεση σύνδεση του επισκέπτη με την τουριστική επιχειρηματικότητα.

 

Πηγή: www.rodiaki.gr

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media