της Φωτεινής Βαβίτσα, Marketing Consultant
Το Video Marketing αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε όλες τις δυνατότητες που μας δίνει ένα video, για να προωθήσουμε την επιχείρησή μας.
Μέσα από τη δημιουργία ενός video μπορούμε να ενισχύσουμε τα συναισθήματα που θέλουμε να μεταφέρουμε στο κοινό μας, αλλά και τις μεθόδους πειθούς που χρησιμοποιούμε, ώστε να προσελκύσουμε περισσότερο κόσμο στην περιοχή και, φυσικά, στην επιχείρησή μας.
Αναφορικά με την αποτελεσματικότητα της χρήσης σχετικών videos σε όλη την επικοινωνιακή καμπάνια της επιχείρησής μας, θα σας μεταφέρω τα αποτελέσματα της έρευνας της Google («The 2013 Traveler”) σχετικά με τη συμπεριφορά του online traveller, όπως αυτή διαμορφώθηκε κατά το 2013.
Σύμφωνα λοιπόν με τη συγκεκριμένη έρευνα, κατά το 2013 το ποσοστό των τουριστών του διαδικτύου που παρακολούθησαν κάποιο video κατά την αναζήτηση της τοποθεσίας που επρόκειτο να επισκεφθούν ανήλθε στο 51% για τους τουρίστες αναψυχής και στο 69% για αυτούς που θα ταξίδευαν με σκοπό κάποια επαγγελματική υποχρέωση.
Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι να αναφέρουμε ότι το ποσοστό αυτό φροντίζει να ενημερωθεί μέσα από κάποιο online video καθόλη τη διάρκεια της διαδικασίας επιλογής προορισμού. Έτσι λοιπόν, παρατηρείται οι τουρίστες να επιλέγουν να παρακολουθήσουν κάποιο video του προορισμού ή της τουριστικής επιχείρησης που τους ενδιαφέρει στις ακόλουθες περιπτώσεις:
- Όταν ακόμη σκέφτονται για το αν θα πραγματοποιήσουν κάποιο ταξίδι ή όχι.
- Κατά την επιλογή του προορισμού.
- Όταν επιλέγουν τις δραστηριότητες που θα προτιμήσουν από τον προορισμό που επέλεξαν.
- Κατά τη διαδικασία επιλογής της διαμονής και της μετακίνησής τους.
- Όταν θέλουν να επιλέξουν ένα website, ώστε να κάνουν τις ηλεκτρονικές κρατήσεις που επιθυμούν.
Παρατηρούμε λοιπόν ότι μπορούμε να βρούμε και να ενημερώσουμε τον υποψήφιο πελάτη μας με ένα video σε διάφορα σημεία της αγοραστικής του διαδικασίας.
Αναφορικά με το γιατί αξίζει να προσεγγίσουμε έναν online τουρίστα με ένα προσεγμένο video, καλό είναι να σκεφτούμε τα εξής:
- Λέμε ότι «μία εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις». Σκεφτείτε πόσες παραπάνω λέξεις μπορούμε να πούμε μέσα από ένα video, που περιλαμβάνει και πολλές περισσότερες εικόνες.
- Το video μας δίνει την πρόσθετη δυνατότητα εισαγωγής της κατάλληλης μουσικής, η οποία μπορεί να δημιουργήσει ακόμη πιο έντονα συναισθήματα στον αποδέκτη του μηνύματός μας.
- Όταν το video είναι ενδιαφέρον, προσελκύει την προσοχή του παρατηρητή του για κάποια λεπτά, σε αντίθεση με μία εικόνα που μπορεί να διατηρήσει το ενδιαφέρον του ανθρώπινου εγκεφάλου μόλις για κάποια δευτερόλεπτα. Είναι λοιπόν πολλές περισσότερες οι πιθανότητες να μείνουμε χαραγμένοι στο μυαλό του online τουρίστα μέσα από το video παρά μέσα από μία εικόνα.
- Παράλληλα, σύμφωνα και πάλι με την έρευνα της Google, η παρακολούθηση ενός video από τους τουρίστες ήταν πολλές φορές ικανή ώστε να:
τους εμπνεύσει για να επισκεφθούν μία τοποθεσία.
επηρεάσει σχετικά με το που ταξίδεψαν τελικά οι τουρίστες.
αποτελέσει ένα κίνητρο για να επισκεφθούν το site του διαφημιστή.
αποτελέσει ένα κίνητρο για τον τουρίστα όχι απλά να επισκεφθεί την προβαλλόμενη τοποθεσία, αλλά και την επιχείρηση η οποία δημιούργησε το video.
γνωρίσει την εκάστοτε τουριστική επιχείρηση, την οποία προηγουμένως δεν είχε συναντήσει.
(Μπορείτε να δείτε ολόκληρη την έρευνα από εδώ)
Τέλος, δεν μπορώ να παραλείψω μία ακόμη πληροφορία που μπορεί να συναντήσει κάποιος στη συγκεκριμένη έρευνα, η οποία είναι σημαντική για ολόκληρη τη στρατηγική προώθησης που θα επιλέξει κάθε τουριστική επιχείρηση.
Όπως αποδείχθηκε λοιπόν, οι τουρίστες που συλλέγουν τις πληροφορίες που χρειάζονται online, έχουν γενικότερα τη συνήθεια να παρακολουθούν online videos και κυρίως γύρω από τις ακόλουθες θεματολογίες:
- Movie Trailers (63%)
- Τηλεοπτικές Σειρές (63%)
- Μουσική (62%)
- Video χιουμοριστικού περιεχομένου (58%)
- Ταινίες (55%)
- Φαγητό (55%)
- Καιρός (48%)
- Celebrities (48%)
- Αθλητισμός (45%)
Μπορούμε λοιπόν να χρησιμοποιήσουμε πολύπλευρα την αυξανόμενη τάση των τουριστών να παρακολουθούν online videos κατά την περιήγησή τους στο διαδίκτυο. Είτε με τη δημιουργία κάποιου δικού μας video είτε με την τοποθέτηση διαφημιστικών μηνυμάτων σε σημεία του διαδικτύου όπου υπάρχουν άλλα videos, τα οποία είναι πιθανόν να παρακολουθήσουν.
Το σημαντικότερο είναι να ξέρουμε τόσο πια είναι αυτά τα πιθανά σημεία, αλλά και κάθε μήνυμα που θα επιλέξουμε να προβάλουμε να είναι έτσι τοποθετημένο ώστε να προσελκύσει την προσοχή τους.
Φωτογραφία: www.tourism-review.com