Μεγάλη πολιτική κόντρα έχει ξεσπάσει από την Παρασκευή το βράδυ μεταξύ κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή τις καταγγελίες περί απευθείας ανάθεσης 32 εκατ. ευρώ στην εταιρεία Marketing Greece για την καμπάνια προώθησης του ελληνικού τουρισμού, αλλά και για το αν η καμπάνια είναι «αντιγραφή» διαφήμισης γνωστής εταιρείας καλλυντικών.
Αντί για τις ανακοινώσεις των δύο «αντιπάλων», παραθέτουμε αποσπάσματα από δημοσιεύματα υπέρ και κατά της καμπάνιας και τα συμπεράσματα δικά σας…
«State of mind»: Η κυβέρνηση δίνει 32 εκατ. για μια μπαγιάτικη αντιγραφή
Όλο και κάτι θύμιζε το κεντρικό σύνθημα «Greek Summer is a State of Mind» της πανάκριβης καμπάνιας για την επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού, που παρουσίασε ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης με φιέστα την Πέμπτη.
Αρκετοί, μεταξύ των οποίων και τέσσερα μέλη του Δ.Σ. του ΕΟΤ, αντέδρασαν, άλλωστε, για το γεγονός ότι η κυβέρνηση θα δώσει στην ιδιωτική εταιρία «Marketing Greece» 32 εκατομμύρια ευρώ με απευθείας ανάθεση για την τουριστική προβολή της χώρας, ενώ ο ΕΟΤ υπάρχει ακριβώς για αυτό το λόγο.
Το γύρο του διαδικτύου έκανε όμως μια πολύ πρόσφατη διαφήμιση. Η εταιρία καλλυντικών Lancaster, στο πλαίσιο της προώθησης των αντιηλιακών της, χρησιμοποίησε το μότο «Summer is a State of Mind».
Και απ’ ό,τι φαίνεται οι ιθύνοντες της καλοπληρωμένης διαφημιστικής καμπάνιας πρόσθεσαν απλά μια λέξη: «Greek Summer is a State of Mind» το τελικό (όχι και τόσο πρωτότυπο) σύνθημα.
Πηγή: www.avgi.gr
Ελληνικό καλοκαίρι «απ’ όπου κι αν βρίσκεστε» με… 32 εκατομμύρια ευρώ
Συζητήσεις αλλά και σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τα μηνύματα που εκπέμπει αλλά και την όλη αισθητική του, προκαλεί το κεντρικό διαφημιστικό σποτ της καμπάνιας «Restart Tourism», το οποίο παρουσιάστηκε σε εκδήλωση από τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Αρκετοί ήταν εκείνοι που θεώρησαν πως το τελικό μήνυμα του «φτωχού» – κατά κοινή παραδοχή – σποτ, είναι διφορούμενο, εστιάζοντας κυρίως στην τελευταία αποστροφή του διαφημιστικού βίντεο, η οποία αναφέρει: «Enjoy your Greek Summer, wherever you are».
Δεν ήταν λίγα τα αρνητικά σχόλια, τα οποία σημείωναν πως το μήνυμα που «περνάει» είναι τελικά πως δεν είναι και απαραίτητο να… επισκεφτεί κανείς τη χώρα μας, για να ζήσει το ελληνικό καλοκαίρι.
Η υπόθεση της καμπάνιας «Restart Tourism» είχε προκαλέσει εξαρχής αναταράξεις, με επίκεντρο την παράκαμψη του ΕΟΤ μέσω της απευθείας ανάθεσης της εταιρίας Marketing Greece, η οποία έχει συγκροτηθεί με πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος αντί 32 εκατομμυρίων ευρώ.
Η εν λόγω εταιρεία ανέλαβε το έργο με απευθείας ανάθεση, με βάση Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδόθηκε στην κορύφωση της πανδημίας, στις 13 Απριλίου. Με τη συγκεκριμένη ΠΝΠ δίνεται ουσιαστικά το «πράσινο φως» σε όλους τους φορείς του δημοσίου, να συμβάλλονται αποκλειστικά, και με απ’ ευθείας αναθέσεις, με τη Marketing Greece για θέματα προβολής.
Υπενθυμίζεται πως έντονες είναι οι αντιδράσεις και στο εσωτερικό του ΕΟΤ, καθώς ήδη τέσσερα μέλη του ΔΣ του Οργανισμού τελούν υπό παραίτηση, ενώ η πρόεδρός του, Άντζελα Γκερέκου, φρόντισε να διαφανεί η δυσαρέσκειά της μέσω της απουσίας της από την εκδήλωση στο Ζάππειο.
Σε κάθε περίπτωση, το βασικό ερώτημα που τίθεται από τις περισσότερες πλευρές έχει να κάνει με τους πραγματικούς λόγους που οδήγησαν σε μια τόσο «κοστοβόρα» ανάθεση σε μια ιδιωτική εταιρεία, αλλάζοντας παράλληλα τον κανόνα πολλών χρόνων που υπαγόρευε πως τις διαφημιστικές καμπάνιες αναλάμβανε ο ΕΟΤ.
Πηγή: www.tvxs.gr
Η νέα καμπάνια για τον ελληνικό τουρισμό δεν στοίχισε ούτε ευρώ στο Δημόσιο
Την Πέμπτη το βράδυ παρουσιάστηκε στην Αίγλη του Ζαππείου παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, η νέα καμπάνια για τον Ελληνικό Τουρισμό.
Η καμπάνια που έγινε σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού και τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού σχεδιάστηκε από την Marketing Greece και τον Steve Vranakis, CCO της Ελληνικής Κυβέρνησης.
H Marketing Greece, εταιρία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ανέλαβε εξ’ ολοκλήρου το κόστος της καμπάνιας του ελληνικού τουρισμού για το 2020 και την παραχώρησε ελεύθερη πνευματικών δικαιωμάτων στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, για την προώθηση της χώρας και του ελληνικού τουρισμού διεθνώς.
Ο σχεδιασμός και η παραγωγή δηλαδή της καμπάνιας, δεν κόστισε ούτε ένα ευρώ στο ελληνικό δημόσιο.
Το ίδιο έκανε η Marketing Greece και το 2015, εν μέσω capital controls και το 2019 με την καμπάνια OMG που παραχώρησε και αυτή δωρεάν στο ελληνικό δημόσιο, παραμένοντας σταθερή στον σκοπό λειτουργίας της και στον μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα της.
Να λειτουργεί υποστηρικτικά στο έργο του Ε.Ο.Τ αναλαμβάνοντας δράσεις που αυτός δεν μπορεί να εκτελέσει λόγω του θεσμικού πλαισίου και να ενισχύει τις δράσεις του όπου χρειάζεται μέσα από χορηγίες του ιδιωτικού τομέα.
Την Πέμπτη λοιπόν, εκτός από την εξαιρετική καμπάνια που παρουσιάστηκε, κατέρρευσαν με πάταγο και όλοι οι μύθοι που σκόπιμα καλλιεργούσαν κάποιοι συγκεκριμένοι κύκλοι το τελευταίο διάστημα. Θα έχουν το κουράγιο να ζητήσουν συγνώμη; Γιατί η δωρεάν παραχώρηση, που είναι η αλήθεια, μέχρι τα 32 εκ. ευρώ (!!!) που είναι το ψέμα, έχει μια… μικρή διαφορά…
Πηγή: www.iefimerida.gr
Δύο εκστρατείες προβολής του ελληνικού τουρισμού
H Marketing Greece έχει αναλάβει το δημιουργικό κομμάτι της βασικής καμπάνιας του ελληνικού τουρισμού, ενώ ο ΕΟΤ θα καλύψει το κόστος για την προβολή των προωθητικών ενεργειών στα μέσα ενημέρωσης το οποίο θα διαμορφωθεί σε περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως μάλιστα επισημαίνουν καλά πληροφορημένες πηγές, η σύμπραξη του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα για την ταχύτατη προετοιμασία και υλοποίηση των πρωτοβουλιών προβολής είναι αναγκαία λόγω των περιορισμών που διέπουν τη λειτουργία του Δημοσίου.
Για παράδειγμα, ο ΕΟΤ δεν έχει τη δυνατότητα να συνάψει συμβάσεις με social media όπως το Facebook και το Instagram σε σύντομο χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι ο νόμος 4412/2016 ο οποίος καθορίζει τις δημόσιες συμβάσεις προβλέπει ότι οι αναθέσεις έργου πρέπει να γίνονται μετά από διεθνή διαγωνισμό. Οι διαγωνιστικές διαδικασίες έχουν μεγάλη χρονική διάρκεια, η οποία ορισμένες φορές υπερβαίνει ακόμα και το ένα έτος.
Στις περιπτώσεις αυτές, η αδυναμία του Δημοσίου σε ό,τι αφορά την υλοποίηση δράσεων τουριστικής προβολής καλύπτεται από τη Marketing Greece η οποία έχει τη δυνατότητα να συνάπτει συμβάσεις δίχως τους περιορισμούς των φορέων του Δημοσίου.
Πηγή: www.economistas.gr
Τέλος, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), σε χθεσινή του ανακοίνωση (δείτε ΕΔΩ) κάνει λόγο για παραπλανητικά δημοσιεύματα και ανυπόστατες δηλώσεις ότι η Marketing Greece και ο ΣΕΤΕ, ανέλαβαν με απευθείας ανάθεση από τον ΕΟΤ, ποσό 32 εκατ. ευρώ για την καμπάνια προώθησης του ελληνικού τουρισμού.